Avatar billede peterjohn Nybegynder
03. marts 2011 - 01:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows holdte op med at fungere

Her fornyligt opgraderede jeg min stationære og geninstallerede jeg windows 7 Home Premium 64-bit. Efter alle opdateringer og drivere er installeret fungerede computeren fint.
Jeg besluttede at købe 8GB ram, satte dem i, windows fungerede fint indtil et par timer brug af computeren. Blå skærm dukkede op hvor meddelelsen er "Windows holdt op med at fungere, genstart osv"
Jeg genstartede og det gik fint, indtil noget lukker et program ned uventet. Det sker hvergang jeg spiller spil, og når jeg bruger ccleaner.
Er Windows 7 Home Premium 64-bit for lille til min computer, eller burde jeg at geninstallere Windows?
Alt er opdateret til de nyeste.
ny installeret hardware er: Bundkort: MSI H55M-E33. Processor: Intel i5-650, 3.20GHz. Ram: 4x2GB DDR3 1333 CL9 240 Kingston HyperX.
Gamle hardware beholdt er: PSU 1000w. Grafikkort: Ati radeon HD5770. Harddisk: Samsung 250GB
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
03. marts 2011 - 05:12 #1
Det kunne godt være en ram fejl. Du kan finde en del programmer til at teste ram på nettet og muligvis er funktionen endda bygget ind i din bios så du kan køre en test herfra inden computeren starter rigtigt op.

Det lyder ihvertfald ihvertfald helt sikkert som en hardware fejl, som kan være alt fra defekt hardware til et driverproblem. Når du nu nævner du lige har købt ram så ville jeg helt sikkert starte der. Kan du ikke hive den nye klods ud og sætte det gamle i og så se om det ikke hjælper på systemet?

Hvis det ikke hjælper så start i fejlsikret tilstand hvor den kun loader et minimum af standard drivers. Hvis det gør systemet stabilt så skal du igang med at tjekke drivers og til sidst hardware.

Din Win 7 version er ihvertfald ikke for lille til din PC. Home Premium x64 kan håndtere op til 16GB ram og også sagtens resten af dit hardware.

Held og lykke med fejlsøgningen.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
03. marts 2011 - 06:28 #2
MikeyCph: Jeg tjekkede løsningscenter hvor den henviste mig angående grafik-driver som manglede. (Jeg havde før hentet grafik-driver og installeret drivere) Jeg valgte istedet for ati radeon's hjemmeside og valgte grafikkort-producentens hjemmeside XFX og hentede grafik-driver der. Jeg afinstallerede tidligere installeret driver.
Nu har jeg ikke mere problemer, intet lukker uventet ned nu, efter jeg installerede XFX grafik-driver. Det undrer mig, for ati-radeon drivere for forskellige grafikkort-producenter burde være ens.
Jeg vil bede dig om at ligge et svar til point
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 07:57 #3
brug den gratis

slimdrivers  http://www.driverupdate.net/

så er driverne på plads
Avatar billede peterjohn Nybegynder
03. marts 2011 - 16:36 #4
treatmenice: Jeg hentede slimdriver og tjekkede for driver update, alt er opdateret.
Jeg testede 1 ramklods ad gangen med memtest86. Resultatet for en ramklods blev til "ERRORS 97" Jeg fik den byttet til en ny.
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
03. marts 2011 - 19:34 #5
Det var godt at høre du fik styr på maskinen :o)

De der hardware fejl kan være ret umulige at gennemskue eller finde årsagen til en gang imellem så det var heldigt nok i denne omgang.