Avatar billede edbtumpen Nybegynder
02. marts 2011 - 00:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mindre pc eller MAC med god batteritid

Hej! Nogen gode råd/forslag til en mindre maskine. Krav: god batteri tid, gerne 250 GB harddisk. Ej over 13" . Skal anvendes på farten og til møder til mail, internet, se lidt fotos, tekstbehandling. Ville være lækkert hvis den havde HDMI så den kunne smides til tossekassen. Findes de med plads til simkort, så man ikke skal slæbe usb-modem med? Så er der lige prisen, ja hvis muligt gene gratis men ellers det som kan betegnes som et godt tilbud.

På forhånd tak
Avatar billede 4byssal Nybegynder
02. marts 2011 - 16:02 #1
MAC er et godt valg, hvis man er villig til at betale en del penge for design og et anderledes styresystem, dog får du ingenting for pengene, hvis du sammenligner med en ASUS eller lign. bærbar.

Er det en netbook, du er ude efter?
Avatar billede edbtumpen Nybegynder
02. marts 2011 - 22:13 #2
Ja det er formentlig en netbook. Størrelsen skal helst være handy, men stadig så den kan anvendes. Batt. tid er stadig vigtigt.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
02. marts 2011 - 23:02 #3
Ud fra hvad jeg har læst, er der ikke så mange netbooks med HDMI stik (men hæng mig ikke op på det!)

Denne computer er ret god til prisen. (2490 kr.)
http://alatest.dk/anmeldelser/netbook-mini-laptop/asus-eee-pc-1018p/po3-104034988,354/#details

Bare lige for at skrive kort om den, så du selv slipper for at gennemse hjemmesiden: Den har en 250 GB harddisk. Processoren yder 1.83 GHz, så den er helt fin for en netbook. Batteriet kan holde i 10 timer, dog har den kun 1 GB RAM, og intet HDMI output, hvilket vil sige, at den kan ikke sættes til tossekassen vha. dette, dog har den et VGA-stik, så hvis dit fjernsyn har dette, kan du benytte dette. Den har en 10,1" skærm.

Et videre kig på nogle andre maskiner....

Denne computer (Acer 4732Z)har en lidt større skærm på 14".
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3429

Prisen ligger på 3.295 kr.

Den har en større processor (2,2GHz) og en større harddisk på 320GB. Den har 2GB RAM i stedet for 1. Det er muligt at sætte kort i computeren, evt. fra kamera (5-i-1 kortlæser) Computeren er bedre, men større. Dette resulterer i, at batteriet ikke holder så lang tid. Den holder i omkring 3 timer på et fuldt opladet batteri (dette kan dog løses ved at sætte et større batteri i)Modellen har heller ikke HDMI stik, men har et VGA, som den anden computer.

Personligt ville jeg ikke selv vælge en netbook, da de er for langsomme til min smag, men det kommer jo selvfølgelig an på hvad den skal bruges til. Jeg ville selv vælge den sidste computer, men det er fordi den er større, har en større processor, kan flere ting og har en større skærm (den har sikkert også større taster, hvilket gør det nemmere at skrive på den)

Til dit forbrug egner en netbook sig dog, da det er lige netop dét den er designet til. Den er ikke designet til spil eller lign., men til gengæld, at tjekke sin mail, bruge internette og skrive nogle tekstdokumenter.
Jeg skal dog ikke vælge computer for dig, det vil jeg lade dig om.

Håber det her har hjulpet dig lidt!
Avatar billede 4byssal Nybegynder
02. marts 2011 - 23:05 #4
Hvis du til gengæld skal bruge en mac, vil det komme til at koste dig omkring 7800kr. for den mindste og dårligste - derfor valgte jeg at undlade denne. Mac'en holder dog også lang tid på batteriet, den har en klar skærm, og hvis du kan lide styresystemet, og er villig til at betale over det dobbelte for det samme, så er det mac'en du skal vælge!
Avatar billede 4byssal Nybegynder
02. marts 2011 - 23:06 #5
Første link virker ikke, så jeg prøver lige at sende et andet link!

http://alatest.dk/anmeldelser/netbook-mini-laptop/c3-354/

Det er computer nummer to, jeg har skrevet om!