Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 10:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

valgfri opdatering til windows 7 servicepack 1

jeg valgte ovst. valgfrie opdatering til mit windows 7 (baseret på 64 bit). den tog ca. 5 timer. derefter blev jeg orienteret om, at det burde man ikke som privat-bruger (pcworld)! lavede så en systemgendannelse, hvorefter alle mine div. funktioner var sat ud af kraft og fra proceslinien stod der: at jeg ikke havde adgang til mine filer og såfremt jeg lavede div. på pc´en ville de alle igen blive slettet når jeg loggede af!
så der var intet andet at gøre end lave min no. 4 recovery på min kun et halvt år gl. HP-pc på 6 GB.
DETTE ER EN ADVARSEL MOD AT VÆLGE OVST. OPDATERING!
FIK HJÆLP HERINDE AF EN SUPER-GOD-SUPPORTER, SOM JEG GERNE VIL GI´POINTS - SÅ DETTE ER BLOT EN ORIENTERING SAMT EN MULIGHED FOR POINTSGIVNING TIL PGL.
hilsen
anne-lise
01. marts 2011 - 18:20 #1
PS: Selvom [jegerdiana (nedlagt brugerprofil) ] står som nedlagt brugerprofil er dette IKKE tilfældet. Dette er en fejl i E. 's systemer....
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2011 - 20:19 #2
super - så behøver jeg jo ikke at føle mig diskvalificeret!
01. marts 2011 - 22:24 #3
Jeg har her idag/aften install WIN7 SP1 (DK) på tre forskellige WIN7 'putter' - 2 x 'gamle' bærbar (~5 timer!) + 1 x seriøs HP (~1 time).
De virker fint nok bagefter; incl diverse programmer mm. derpå ...

WindowsUpdate foreslog at ta' den derfra, men jeg har hentet og brugt den 'store' pakke ved

www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?familyId=c3202ce6-4056-4059-8a1b-3a9b77cdfdda&hash=9I49dDRuA6rRKAY2OG%2bBEP764pFCWoTqM5o8eWbMVuNAH%2bh0oat2xrr7y3SJP3eeczM6CbvS7LP6auOFL00N7w%3d%3d

7601.17514.101119-1850_Update_Sp_Wave1-GRMSP1.1_DVD.iso

Smidt på en DVD, så er den altid klar i ServiceTasken ...
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 09:03 #4
til karise larry!

det var ikke service-packen, som ikke funkede - det var systemgendannelsen som satte pc´en helt i udu. så synderen er pcworld fordi de skrev, at man som privatbruger ikke skulle downloade den og fordi de skrev sådan ville jeg afinstallere den igen via systemgendannelse!

hilsen
jegerdiana
02. marts 2011 - 18:36 #5
Jeg kunne pænt fjerne denne WIN7 SP1 pakke igen via [Kontrolpanel] [Programmer] [Programmer og funktioner] [Instalerede opdateringer]... skulle 'tygge' på det i lige så lang tid...
02. marts 2011 - 18:36 #6
www.pcworld.dk/blogs/Windowsbloggen/114465?a=block&i=109
Sådan læser jeg det ikke ?
Eller er det en helt anden artikel ?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 19:49 #7
dit forslag anede jeg ikke eksisterede - har kopieret det og vil gemme det! måske havde serv.pack 1 osse funket - gjorde den ihvertfald lige efter, men blev bare nervøs over den artikel - derfor.
kiggede efter på pcworld senere efter afinstallationen og kunne ikke finde det igen. de må lave om på siden hele tiden. måske er det ikke det samme du har kigget - ved jeg ikke. ihvertfald gjorde det mig forskrækket!
det stod på pcworld´s forside kort om service pack 1 bl.a. at man tilrådede folk med pc bare til hjemmebrug ikke at gøre det og så var der et link til "læs mere"  - herefter kom hele proceduren frem!
men jeg printede selve proceduren ud og har det i min mappe, så hvis jeg får din mail-adr. kan jeg scanne det ind og sende til dig.
fatter bare ikke, at pcworld uden tilsyneladende nogen grund skriver sådan (kender ihvertfald een, som har serv. pack 1 og den funker - gjorde den jo osse hos mig) - det var den efterflg. systemgendannelse som lavede ravagen fordi den tilsyneladende ikke kunne klare den omfattende gendannelse (tog jo ca. 12 timer)!
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 19:53 #8
og forslaget fra pcworld m.h.t. at afinstallere service packen igen via diskoprydning funkede ikke hos mig idet jeg ikke kunne det allersidste i den funktion nemlig "kontrollere "service pakke backup" og det skærmbillede de henviser til nedenfor var der slet ikke!
02. marts 2011 - 20:06 #9
NB NB NB: Det med ...afinstallere service packen igen via diskoprydning ... er IKKE at afinstall WIN7 SP1, med at FJERNE muligheden for at afinstall WIN7 SP1!!! Sådan skal det forståes!!!
Deraf navnet [DiskCleanUp] / [Diskoprydning] ...

At afinstall WIN7 SP1 bør/skal være som beskrevet i #5 ...
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 22:19 #10
tak for dit svar men det er ikke det som står der - har printet det ud og vil gerne sende det til dig! der står det modsatte!
02. marts 2011 - 22:24 #11
På udskriften (hvis det er direkte fra en www side) - står der "linket" nederst på siden...

www.pcworld.dk/art/114404 ?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 07:16 #12
har kigget tak! - det var altså bare ikke det der stod den dag jeg kiggede - stensikkert!
03. marts 2011 - 07:25 #13
... har nu også - for 'sportens skyld' - gennemført en Systemgendannelse til FØR WIN7 SP1 instalation = OK ...
Tog også en rum tid...

NB: Skal ikke forveksles med [Factory Restore] funktionen!!!
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 18:23 #14
aner bare ikke hvad facotory restore er - bli´r vist nødt til at "se op til dig nu"! s.u.
ja MIN systemgendannelse gik ihvertfald ad h. til! tog din mere end ca. 12 timer? pyt osse med hvor lang tid det ta´r - bare det ikke er flere uger og bare det funker bagefter - ku´faktisk godt tænke mig at vide hvilken pc du har?
min er en HP på 6 GB! køber aldrig aldrig nogensinde mere en HP. har aldrig haft det bøvl jeg har nu med mine tidl. pc´er!
03. marts 2011 - 21:40 #15
Factory Restore ->
Hvis en given PC er købt færdig instaleret, så er der typisk en mulighed senere for at genskabe tilbage som den var ved købet. ALT andet slettes...
Man skal så derefter huske diverse opdateringer mm. (WindowsUpdate!) samt evt. geninstalere diverse andre programmer...

Der er typisk tale om en eller andet tastekombination ved opstart, som så starter denne Factory Restore procedure...

Jeg vil dog opfatte det som en 'NØD'-procedure...
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 21:41 #16
karise_larry har løst problemet
03. marts 2011 - 21:42 #17
Ping...

(Dette er så et [svar]...)

www.eksperten.dk/faq#faq-3-4
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 20:41 #18
lige en opfølgning af ovst. - jeg har nok 7-8 gange forsøgt at opdatere min HP pc (windows 7) med serv.pack 1 og på div. måder men uden resultat
udfra en søgning på google: "problemer med HP pc og windows 7 service pack 1" er det åbenbart en generel fejl hos HP
så herfra:
TUSIND TAK TIL HP FOR EN DYR PC SOM IKKE FUNKER!!!