Avatar billede trebuchet Nybegynder
28. februar 2011 - 22:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar - ikke til spil

Hej

Jeg står for at skulle anskaffe en ny bærbar til konen, dvs den skal primært bruges til internet, office og lign.

Så kiggede jeg lidt på processorer, og er kommet frem til at det nok skal være en Intel Core i7 720QM/740QM eller en AMD Phenom II X4.

Hvad er smartest ift det den skal bruges til, og skulle jeg måske overveje en helt tredje?

Jeg regner med at spendere 6-8000 på den i alt.
Jeg regner i øvrigt med at den skal køre Windows 7 64-bit.

mvh

Jon
Avatar billede repsakasper Juniormester
28. februar 2011 - 23:34 #1
Hej Jon

Umiddelbart ville jeg ikke råde dig til at spendere så meget på en bærbar. Inten core i7 eller AMD Phenom II X4 er slet slet ikke nødvendig til det den skal bruges til :)

Hvis det primært er til at besøge internettet, såsom nyhedssider o.l samt officeprogrammer, så er en lille computer med Intel Pentium Dual core til en 4.000 nok til at klare sagerne. :)

- Kasper
Avatar billede trebuchet Nybegynder
01. marts 2011 - 09:12 #2
Hej Kasper

Jeg er godt klar over at dem jeg kigger på vil være rigeligt kraftige, men computere bliver jo langsommere med tiden af flere årsager, så vil gerne have en hurtig computer også om 3-5 år. Og det vil jeg godt give et par tusind ekstra for.
Avatar billede repsakasper Juniormester
01. marts 2011 - 11:33 #3
Hej

Det kan jeg godt se, og forstå. Og køber du en med en af de foreslåede processorer, så kan den godt klare et par år på bagen.
Lige om det er nødvendigt med 4 kerner, ja det kan jo også være en smagssag - Ville f.eks. gerne give alt for 4 kerner til mine spil, men 2 kerner klarer det udemærket ;)

Her er en udemærket bærbar, dog kun med 2 kerner: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4387038

Tjek iøvrigt disse bærbare på edbpriser:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&qft=Core+i7&s=&cpath=1-1-48&qt=Fql&nf=price%3a%5b6000%3b8000%5d%C2%A7specifictaxonomy%3a^Computer|1%2fB%C3%A6rbar|48%24
Avatar billede trebuchet Nybegynder
01. marts 2011 - 11:42 #4
Ok, har selv kigget på en del bærbare med core i7-processor, men tænkte så om det var smartere med en Phenom. Så vidt jeg husker fra dengang jeg fulgte med, var der nogen processorer der var gode til noget og andre til noget andet. Det var lidt det jeg fiskede efter om nogen kunne fortælle mig :-)
Avatar billede repsakasper Juniormester
01. marts 2011 - 16:36 #5
Ahh - Selvf. ;)

Jeg kender ikke rigtig forskellen mellem de to - Har altid bare sagt, at Intel var bedst til processorer, mens AMD var bedst til Grafik ;) - Hvad forskellen er på en AMD Phenom og en Core i7, det ved jeg faktisk ikke :) Måske nogle andre ved det ;)
Avatar billede trebuchet Nybegynder
13. juni 2011 - 11:20 #6
svar