Avatar billede hinkesten Praktikant
28. februar 2011 - 21:29 Der er 1 løsning

SSH opsætning på Synology NAS 710+

Hej

Jeg er ved at opsætte min Synology NAS 710+ og herunder SSH, men jeg er 100% rookie og kan efter at have googlet en del ikke finde ud af hvordan jeg skal opsætte SSH på min NAS.

Jeg har installeret Putty til at styre SSH men får flg. svar når jeg logger på:

Could not chdir to home directory /var/services/homes/admin: No such file or directory

Ydermere har jeg forsøgt at redigere i en sshd_config (fundet via google) men jeg kan ikke rigtigt redigere i opsætningen - når jeg f.eks. taster E så rykker den bare cursor 3-4 tegn til højre.

Det vil være til stor hjælp hvis der var en venlig sjæl som kunne komme med nogle basics omkring opsætning af SSH på NAS.
Avatar billede hinkesten Praktikant
01. marts 2011 - 16:08 #1
.