Avatar billede madsen_g Nybegynder
28. februar 2011 - 20:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på trådløs netværk

Hej Exp.

Jeg har levet med langsom trådløs netværk et stykke tid nu. Men nu vil jeg gerne finde synderen.
Mit setup er:
Synology DS 110J kablet til:
D-Link DI-624
En macbook tilsluttet trådløst og en stationær Vista/Ubuntu kablet.

Jeg synes tit hastigheden fra min mac til min NAS er langsom. Og her i weekenden havde jeg så mine forældres nye PC med win7 med hjemme for at kopiere ca. 4 GB billeder og video fra en safaritur.
Her stod den og tykkede i en god halv time med ca 2,74 MB/sek.

Kan det passe at overførelsen ikke kører hurtigere?

Og hvor er flaskehalsen?

/Mads
28. februar 2011 - 22:44 #1
*S* Kan det passe at du har en del glemte tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/madsen_g Point ude: 195 ?

---

Hvis muligt så skift kanal på den trådløse server/router ?
Kan være forstyrrelser fra andre trådløse enheder i nærheden...
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. marts 2011 - 08:36 #2
Så vidt jeg ved er ca. 25 mbit meget normalt over alm. "G" netværk.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
01. marts 2011 - 09:35 #3
Karise_larry: Kan godt passe med de tidligere spørgsmål. Er igang med at afslutte dem.

Nereos: Svarer det ikke også til 25 MB/sek.?
Avatar billede madsen_g Nybegynder
14. april 2011 - 07:58 #4
Ingen der har en løsning!!!
Lader den lige stå et par dage endnu - ellers tager jeg selv point for at lukke...
Avatar billede madsen_g Nybegynder
16. september 2011 - 10:38 #5
ok