Avatar billede Posten50 Praktikant
28. februar 2011 - 20:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CD/DVD-drev kan ikke læse WINDOWS 7

Hej, Jeg har investeret i Windows 7, som jeg gerne vil have installeret på min bærbar - kører Vista 64 Bit, når jeg sætter skiven i Dvd-drev, kører maskinen temmelig længe i nogle små *ryk* hvorefter den skriver at siven er tom - det er den ikke, har prøvet den på min gamle PC- som skriver at den indeholder en nyere version af windows som ikke kan køres på denne. Hvad er der galt, jeg har sat en anden skive i drevet som straks læses.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. februar 2011 - 21:26 #1
Prøv at lave en kopi på den gamle maskine og se om den så vil læse kopien det kan være at den ikke sporer ens.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 22:51 #2
Er Windows 7 ikke en dual layer dvd?
Kan tænkes drevet er defekt/beskidt så den ikke kan læse det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. februar 2011 - 23:17 #3
Som du selv skriver "jeg har sat en anden skive i drevet som straks læses." Som jeg skriver Sporing jeg har selv et drev der ikke vil læse brændte skiver og når jeg brænder en dvd på den kan de læses på både på den og på andre drev.
Avatar billede Posten50 Praktikant
01. marts 2011 - 11:16 #4
Det er en original cd/dvd - kan jeg kopiere den over på mit USB-stik, eller brænde det på anden skive, men må man det??
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. marts 2011 - 11:28 #5
Det må du gerne Microsoft har en opskrift hvor de forklarer hvordan du kopierer til en usb nøgle.
der er ogs denne den bruger jeg selv.
http://www.nettips.dk/freeware/453-windows-7-pa-usb-nogle.html
Avatar billede Posten50 Praktikant
01. marts 2011 - 16:13 #6
Ønsker kun at opgradere, jeg vil ikke slette nuværende data.
Avatar billede Posten50 Praktikant
01. marts 2011 - 16:14 #7
Dete link virker ikke!!
www.wintoflash.com/download
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. marts 2011 - 16:47 #8
jeg har lavet en vejledning.Det er en Zippet fil åben den dobbelt klik på internet ikonet så kommer der en vejledning og et link der henter win to flash.
http://gupl.dk/56840/
Avatar billede Posten50 Praktikant
02. marts 2011 - 14:36 #9
Hej poko1

Den vejledning du giver er det til opgradering eller ny installation.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. marts 2011 - 15:57 #10
Det er komplet ligegyldig hvis du har en opgraderingsskive gør du det med den hvis du har en fuld instalationsskive bruger du den.
Avatar billede Posten50 Praktikant
29. april 2011 - 08:19 #11
Læg et svar så jeg kan få den lukket..
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. april 2011 - 08:30 #12
Svaret er jeg samler ikke point så læg selv et :-)
Avatar billede Posten50 Praktikant
28. juni 2011 - 06:58 #13
Læg et svar