Avatar billede saerkjaer Nybegynder
28. februar 2011 - 15:50 Der er 3 kommentarer

Erfaring med .mts filer til Final cut

Jeg har en del videofiler på en ekstern harddisk med filnavnet .mts som jeg gerne vil have ind i Final Cut, men det vil Final Cut Ikke :-(

Jeg har prøvet at finde en løsning på nettet, jeg kan ikke lige finde den helt rigtige løsning.

Jeg vil gerne kunne konvertere mine filer, så de er lige til at hente ind i Final Cut. Det vil sige at jeg vil have video og lyd i en ordentlig kvalitet, så jeg ikke skal til at Render en masse før jeg kan se video og høre lyd og så må filerne ikke komme til at fylde 10 gange så meget som start filen.

Nogle idéer?
Avatar billede egonspock Seniormester
28. februar 2011 - 17:31 #1
Du er nødt til at have filerne i et format Final Cut kan klare, og det er mts ikke. Jeg har med held brugt FFmpegX (open source) til at konvertere filerne til noget andet, som f. eks. .m4v i H264. Det tager den tid det tager og video tager tid.

http://homepage.mac.com/major4/
Avatar billede swiatecki Novice
28. februar 2011 - 23:07 #2
Er det kun mts filerne du har? Nogle kameraer gemmer video i mts, men har derudover også nogle andre (små) filer som indeholder information om klippet.

Hvis du har kopieret hele filstrukturen fra et kamera kan du vælge File -> Log & Transfer og importere der igennem
Avatar billede saerkjaer Nybegynder
01. marts 2011 - 11:36 #3
Hej

Ja, der er desværre kun mts filerne jeg har :-(