Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 17:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med geninstallation af Windows 7

Dette er mit første indlæg her så håber ikke jeg har sat det ind forkert.

Mit problem er at når jeg prøver og geninstallere Windows 7 via. brugerdefineret installation siger den at:

Der blev ikke fundet nogen drev. Klik på indlæs driver for at angive en masselagringsdriver til installationen.

Kører windows 7 Home Premium
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 17:21 #1
Det må være dit dvd-drev, der ikke kan findes

http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

Prøv om dette evt kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 17:32 #2
Hej
Problemet er ikke at jeg ikke kan se mit dvd drev, men tak for svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 17:49 #3
Kategori er ok.

Når du skriver tilbage skal det gøres i kommentar, da svar er til at uddele point med og lukke tråden. Lægger man svar tidligt i forløbet risikers der at hjælperne springer spm over da der er lagt svar.

Med hensyn til imstallationen skal bios være sat til at bruge dvd drevet som første valg. Det ændres ved at gå in i bios og ændre så dvd er første valg og HDD er andet valg.
Der er forskellig måde at komme derind, som er forskellig fra bundkort til bundkort. Mange gange er det del eller en af F tasterne.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 18:06 #4
Okay og sorry det med svaret
Ved ikke hvad bios er eller hvor jeg kan finde det :/
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 18:14 #5
Der stå i opstarten af pc hva man skal trykke for at komme derind.
Der kan stå "setup" eller "Bios" i første opstartbillede, og den taste der skal bruges for at komme derind.
Her er en måde det kan se ud på:
http://helpdeskgeek.com/how-to/change-boot-order-xp-vista/
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 19:16 #6
Prøvede og slukke computeren og tændte den igen og trykkede delete. Men glemte at tage windows 7 disken ud så kom til at starte fra cd'en (Den sagde press any key to boot from a cd men nåede ikke at opdage det). Så prøvede jeg at følge vejledningen igen og pludselig kunne jeg se alle diskene :D
Men tak for svar ;)
27. februar 2011 - 20:57 #7
... vil det sige at du oprindeligt startede din WIN7 instalation INDEFRA en existerende (Windows?) instalation ?
Den skal altid instaleres ved at opstarte/Boote på instalations mediet... som du nu har set...
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 15:35 #8
Ja det gjorde jeg for da jeg opgraderede fra Vista virkede det sådan
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 21:49 #9
-------------------------Lukket tråd-------------------------------