Avatar billede skitz0 Nybegynder
27. februar 2011 - 13:11 Der er 8 kommentarer

Ustabil netværk efter ny computer

Hej Eksperten.
Jeg har lige fået samlet mig en ny computer, og er blevet rigtig glad for den. Jeg har dog haft nogle problemer med nettet på denne pc, det påvirker altså ikke andre. Mit net har aldrig disconnectet mig før, men den er begyndt at gøre det over 5 gange om dagen, hvilket jo er rigtig trist. Jeg har forsøgt mig med drivers, men det har ikke hjulpet. Har været inde og kigge efter programmer der kunne være grunden, men jeg har ikke kunne finde nogle.

Måske er det en defekt del på computeren, som er problemet. Har læst mig til der skulle være nogle problemer med bl.a. mit bundkort, som dog kun skulle påvirke min harddisk. Her er hvad jeg bruger:

Asus p8p67
XFX HD 6850
2x 4gb ram
intel i5-2500
windows 7 64 bit, professional
2x 500gb diske
2x blæsere

Driveren jeg snakkede om installeret jeg via bundkortet, den hedder Realtek Lan Driver :)

Håber nogle kan hjælpe, vil meget gerne bringe mere information hvis det er nødvendigt! På forhånd, mange tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 13:32 #1
Hvad med chipsæt driveren? Er den den nyeste?
Og bios?
Avatar billede skitz0 Nybegynder
27. februar 2011 - 13:37 #2
Har installeret Intel Chipset Driver, direkte fra ASUS P8P67 motherboard supper CD, og det er lavet til i5 og i7. Hvor kan jeg tjekke det med bios?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 13:42 #3
Jeg har fundet denne side:
http://drivers.softpedia.com/downloadTag/Asus+P8P67+DELUXE+Drivers
Prøv at sammenligne.
Jeg kan i min xp se oplysningerne i systemoplysninger. Man kan også se dem hvis man går i bios under opstart.
Avatar billede skitz0 Nybegynder
27. februar 2011 - 13:53 #4
Det er alt det, jeg har installeret :) Det var bare gennem en CD, som fulgte med.
BIOS-version/dato = American Megatrends Inc. 0804, 25-11-2010
SMBIOS-version = 2.6
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 13:57 #5
Det kan jo sikkert også være et sikkerheds indstillingsproblem med Win 7, som jeg ikke kan hjælpe dig med. Du skal sikkert ind i netværksindstillingerne for at finde denne indstilling. Håber der kommer en med kendskab til det.
Avatar billede skitz0 Nybegynder
27. februar 2011 - 14:01 #6
Tak for hjælpen alligevel :) Men der har vidst været rigtig mange problemer med det bundkort, har også start-up problemer - som andre også har :( Er virkelig utilfreds med ASUS denne gang..
Avatar billede skitz0 Nybegynder
27. februar 2011 - 14:50 #7
Har lige fundet en update af BIOS, det hjalp på cold boot startup, måske det også har hjulpet på internettet :) Melder lige tilbage.
30. april 2011 - 19:15 #8
Melder lige tilbage. ... ???