Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 11:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Undgå at spørger lægger svar unødigt

Dette er kun gældende for opretteren af spørgsmålet:
Har gentagne gange set at spørger lægger svar i sine indlæg, og det synes jeg ikke er nødvendig.
Man kunne måske gøre følgende:
Når svar vælges kommer en boks op der skriver: "Skal du selv have point i tråden og lukke den nu?"
Vælges ja i boksen, kan spøger får "lov" til at lægge svar så han/hun også kan bruge dette til lukke sit spm, evt. med andre svar der er givet i forvejen.
Vælges nej går indlægget automatisk over som "kommentar".
Kommentar bruges jo også til at give andre hjælpere besked om at lægge svar så tråd kan lukkes.
Håber jeg har forklaret mig godt nok?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2011 - 11:51 #1
Kan godt se pointen, og er enig.

God ide!
Avatar billede 2Mida Praktikant
27. februar 2011 - 11:51 #2
God ide - burde fange de fleste "fejl-svar"!
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 11:55 #3
Tak for positiv tilbagemelding.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. februar 2011 - 12:23 #4
Jeg tror bare at overhovederne i E. er for stive til at se det.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 12:28 #5
Er Lars en af disse?
Skulle man sende en intern besked om tråden?
27. februar 2011 - 12:48 #6
Men forslaget er jo reparation af et grundlaeggende problem at man, unoedvendigt (i mine oejne) har flere forskellige slags indlaeg.  Man burde lave det saaledes at et indlaeg er et indlaeg og det kan lukkes og points afgivet naar spoergeren finder at tiden er inde.  Det ville spare trafik.  Som bekendt, hvis en spoerger fra et medlem faar et indlaeg der loeser problemet saa skal der alligevel laves to indlaeg mere, et hvor spoergeren beder om svar og et hvor medlemmet laver et indlaeg, et svar, uden reelt indholddet.  Hvis der ikke kommer indlaeg til et spoergsmaal saa skal spoergeren selv lave et indlaeg, uden reelt indhold, for at faa spoergsmaalet lukket.  Jamen jeg ville da skamme mig hvis jeg leverede saadan en loesning til en kunde.

Emnet har vaeret oppe foer, og jeg ved at der er meget erfarne medlemmer af dette forum der er uenig med mig og finder at det nuvaerende system tilfoejer en mervaerdi saasom at bidrage til en bedre kvalitet indlaeg.  Disse synspunkter respekterer jeg, men jeg kan som sagt ikke indse det.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 13:28 #7
#6 Jeg er fuldstændig enig med dig, og har selv været med i debatten om det. Jeg tror dog ikke det vil blive genneført, da det sikkert griber dybere ind i hvordan Eksperten er opbygget.

Mit forslag gør jo også at brugerne får flere tilbagemeldinger, når svar ikke bliver lagt som 2 indlæg. Mange springer jo tåden over når der er lagt svar.
Bliver svar lagt med mit forslag er det jo meningen at spm skal lukkes umiddelbart efter denne aktion.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 13:29 #8
tåden=tråden
27. februar 2011 - 13:44 #9
Jamen jeg er glad for at vi er enige om nytten (eller mangel paa nytten) af flere forskellige slags indlaeg.  Hvis du giver dig til at emaile forslag til admin, burde det derfor formuleres som "..Loesningen ville vaere ikke at have flere slags indlaeg med forskellige egenskaber men at oprette en enkel type indlaeg med de samme lukke- og points egenskaber som det nuvaerende svar.  Hvis det ikke kan gennemfoeres foreslaar jeg at ......"?

At aendre det med kommentar og svar vil nok gribe ind i forummets vaner og 'kultur.'  Men jeg kan naeppe forestille mig at det rent teknisk vil vaere svaert fra nu af at skippe den ene slags indlaeg, den der ikke kan lukkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 17:36 #10
Jeg vil ikke maile til coadmin uden vi har snakket det igennem her først. Det var ikke min hensigt.
Jeg ønskede tilbagemeldinger på min ide, og håbede måske at en af dem der bestemmer noget så med på det jeg kom med. Vi må se hvad der kommer ud af det.
Ellers lukker jeg bare igen som de andre gange jeg har kommet med forslag til hvordan Eksperten kan gøres bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2011 - 15:46 #11
svar til lukning senere hvis der ikke sker mere her.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 10:19 #12
Må bare konkludere at tavsheden i tråden bekræfter det som silbidor skriver i #4.
Synes det er yderst kritisk at dem der er "overhoveder" her overhoved ikke deltager i debatten.
Hvad er kategorien eller til??
Avatar billede Jensen DK Novice
05. marts 2011 - 13:29 #13
På længere sigt kan det være at denne bliver bedre end Eksperten.dk http://komputer.dk/forum den er nystartet og bliver måske bedre hen af vejen.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 13:50 #14
Den er i hverfald blevet en af mine favoritter nu. Tak for info.