Avatar billede paw_jensen Nybegynder
26. februar 2011 - 15:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fyldt - men næsten inge filer ?

Hep!

Min harddisk er pludseligt blevet fyldt 500 GB - til trods for at der inkl. skjulte filer kun er 119 GB optaget, når man klikker på mapperne (windows7) ?

Papirkurv er tømt - CCleaner er kørt...

Hvad kan være galt ?

/PJ
26. februar 2011 - 15:52 #1
... og du er sikker på at HD'en er formateret til de ~500Gb ?
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
26. februar 2011 - 18:48 #2
Ja, det skulle jeg mene...

I egenskaber har den 502 GB kapacitet og 474 GB anvendt... Men kun filer for 119 GB når man markerer alle elementer ?
26. februar 2011 - 20:10 #3
... skjulte / system filer ?

Evt. Systemgendannelsespunkter ?

CCleaner - værktøjer - systemgendannelse - SLET ...
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
26. februar 2011 - 20:34 #4
Havde slettet disse i windows - men Ccleaner gav alligevel 70 GB på mit C drev hvor windows ligger... :-)
Har fysisk 2 diske på hver 500 GB...
Men noget andet dukkede op - papirkurven tømmer jeg ellers altid manuelt i windows...
Men sletter jeg 'gutmann' på Ccleaner går den istå ved papirkurv på D drevet som er drevet med pladsproblemet... Kan der ligger noget låst der ? - den går ikke istå ved mindre sikre sletninger i ccleaner ?
27. februar 2011 - 10:41 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...

Tilsvarende med D:
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
27. februar 2011 - 15:06 #6
Hmm... ser ud til vi har fat i noget af det rigtige... Men chkdsk stopper det samme sted hver gang... Har prøvet flere gange også ved boot...

Kommer nok til at flytte de 119 gb til en ekstern disk og formatere desværre...
27. februar 2011 - 15:16 #7
... prøv at lade den tygge på en defragmentering ?
18. juli 2011 - 12:52 #8
(Er du stadig igang ?)
05. juni 2012 - 22:49 #9
(Er du stadig igang ?) [2]
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
07. juni 2012 - 22:13 #10
He he... Tror jeg smed disken ud og satte en ny i...
Men smid et svar, det var sikkert nyttigt :-)

Iøvrigt, du plejer at vide alt - har du set den jeg lige har lagt op med noget låst muse driver ?
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
03. februar 2013 - 10:55 #11
lukker