Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
26. februar 2011 - 09:11 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

Mest sikre anti-virus program

Dette spørgsmål har I sikkert hørt, mange gange, før:

Men:

Hvad er det mest sikre anti-virus program på markedet i dag ?

Købe, såvel som gratis ...
Avatar billede pstidsen Novice
26. februar 2011 - 09:20 #1
I følge denne artikel fra PC World fra den 29. april 2010 er Norton bedst, derfor bruger jeg det.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 09:26 #2
Mit bud er Norton Internet Security for købeprogram (komplet sikkerhed med det hele)
De gratis alternativer er der sikkert flere om buddet.
Mine favoritter er Avast antivirus og MSE (Microsoft security Essentials)
Men kæden er jo ikke stærkere end det svageste led, så hvis man vælger dengratis version vil jeg vælge at have Malwarebytes Antimalware (free) som supplement til antivirusprogrammet.
Og det samme gælder for købeprogrammerne
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 10:26 #3
Denne mulighed kan I umuligt stikke.

Gratis og helt sikkert

Skift til Linux :-)
Avatar billede Ole_A Nybegynder
26. februar 2011 - 10:30 #4
Jeg vil helt sikkert anbefale BullGuard Internet Security 10 på dansk. Du kan prøve det gratis i 90-dage på : www.am.dk/bullguard
Læs evt. denne meddelse fra 2011 : http://www.presswire.dk/default.asp?o=1&pid=44597
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 10:48 #5
#3 Hvis Linux er helt sikker med hensyn til virus, hvorg´for laves der så antivirus programmer til det?
http://www.google.dk/webhp?hl=da&tab=iw#hl=da&source=hp&biw=1024&bih=591&q=virus+p%C3%A5+linux&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=virus+p%C3%A5+Lin&fp=178a8d91f03bfc27
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 11:00 #7
#5

De programmer er der heller ikke noger, der bruger. Det er endnu ikke set en linux-maskine inficeret med virus,spyware eller malware. Så skulle det være helt nyt for mig.

Der er lavet ca 50 uskadelige vira til Linux men det er 8-9 millioner vira der er lavet til Win.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 11:05 #8
http://www.linuxin.dk/node/12127

Læs lidt i denne tråd fra Linuxin og du vil bedre forstå, hvad jeg mener.

Der er en person, der stiller nøjagtig  det samme spørgsmå som du gør
Avatar billede pstidsen Novice
26. februar 2011 - 11:24 #9
#4 Bullguard bruger ALT for meget af computerens processor, hukommelse osv. Så medmindre jorn_rudolph har en kraftig pc, vil jeg IKKE anbefale det.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 11:25 #10
#8 Ok tak for info
Avatar billede Mathias662 Nybegynder
26. februar 2011 - 11:35 #11
Du kunne jo også lave din egen sikkerhedspakke.. En gratis antivirus klient, og en "stand alone firewall"

Jeg har Avast antivirus free, og Comodo Firewall free

http://www.avast.com/free-antivirus-download

http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2011 - 20:57 #12
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 21:35 #13
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/52918/

Hvorfor er Spywarefri så negative overfor Linux.

Kan godt se at butikken ikke kunne køre rundt hvis folk brugte linux og der dermed ikke var brug for sikkerhedsprogrammer :-)

Jeg prøver at spørge på linuxin, og ser om de har forklaringen på det link, du uden tøven sender ud der.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2011 - 22:01 #14
Hvad Spywarefri er, kommer ikke sagen ved.

Under 2 min. på google, så fandt jeg linket.
Lad være med at bilde folk ind, at der ikke findes virus m.m. til Linux, det er såmænd hele pointen.

Hvad butikken angår, har hverken jeg eller andre supportere noget i klemme der.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 22:07 #15
Du burde vide at man kan finde alt både forkert og rigtigt på google.

Tror du også at dette link er rigtigt, bare fordi det er fundet på google

http://komputer.dk/programmer-spil-test/slow-pcfighter

De computerblade, du bruger som dokumentation, må jeg indrømme at jeg ikke har meget tillid til

Jeg troede engang at Spywarefri ville bekæmpe virus og spyware, men det har jeg måske misforstået ?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 22:11 #16
Hvad med at læse tråden og se at jeg faktisk har skrevet at der findes virus til Linux. Men at de er harmløse og det er endnu ikke set at de er gået i styresystemet, Heller ikke i registreringsbasen, da linux ingen registreringsbase ha
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 22:14 #17
Lad være med at bilde folk ind, at der ikke findes virus m.m. til Linux, det er såmænd hele pointen.

Hvor bilder jeg forlk det ind. Fortæl mig lige det.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2011 - 22:21 #18
Vi laver sq ikke andet, end at bekæmpe og fjerne malware, så nej det har du ikke misforstået.

http://www.linux.com/archive/feature/128450

Linux er mere sikker, langt mere sikker, men at påstå at en virus/malware på Linux er uskadelig, den går sqtte Granberg.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. februar 2011 - 22:23 #19
Indlæg #7
>> Det er endnu ikke set en linux-maskine inficeret med virus,spyware eller malware. Så skulle det være helt nyt for mig.<<
Eller tolker jeg det forkert?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 22:28 #20
Kan du finde bare konkret eksempel på at noget vira har beskadiget et linuxsystem, vil du forbavse utrolig mange.

Når man har haft kendskab til linux i 10 år og aldrig oplevet virus uden brug af sikkerhedsprogrammer, I elsker at slå profit af, er det en meget grov påstan at komme med at  virus/malware ghar gjort skade på et linux system.

Måske du er vant til at bleve behandlet som en gud på E og spywarefri, men du skal ikke forvente at blive af en linuxbruger.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2011 - 22:47 #21
Vil gerne forklare, nu du ikke forstår, hvorfor vira er så sjældne som albinoelefanter på linux:

Der er to aspekter.

Det empiriske: virus paa Linux eksisterer men er ca. saa sjældne som albino elefanter -
alle har formentligt set eller hørt om en Windows PC inficeret med virus. Det giver en indikation af
lav risiko. Men forklarer naturligvis ikke hvorfor.

Det kausale. Der er flere grunde til at det forholder sig saadan:
Den gennemsnitlige Linux bruger er meget mere IT kyndig end den gennemsnitlige
Windows bruger.Ældre Windows fil systemer (FAT16 og FAT32) implementerer ikke ordentlig beskyttelse af filer.
Det er uhyre almindeligt for Windows brugere at koere som administrator, mens det
stort set aldrig ses paa Linux.
Til Linux kan man faa det meste software fra officielle repositories legalt og
det er langt mindre risikabelt end at downloade noget fra et suspekt warez site
eller laane en tilfaeldig CD fra naboen.
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
27. februar 2011 - 08:11 #22
Tak for svaret.

Er der flere, som il have points? - Så kom med et svar på dét.

Interessant diskussion angående linux vs windows.

(Jeg har, i øvrigt, en pc med linus og en anden med windows)
Avatar billede fromsej Praktikant
27. februar 2011 - 08:23 #23
Hvordan folk behandler mig, eller hvad de regner mig for, er sagen uvedkommende, men da du helt tydeligt ikke fatter hvad du selv skriver, og derfor ikke kan svare på det, er det da fair nok at blive personlig!
>>Indlæg #7
>> Det er endnu ikke set en linux-maskine inficeret med virus,spyware eller malware. Så skulle det være helt nyt for mig.<<
Eller tolker jeg det forkert?<<

Den med albinoelefanten, læste jeg også igår aftes.

http://news.techworld.com/security/11184/linux-attack-worse-than-feared/
http://www.linuxtoday.com/infrastructure/2010102801935SCSWNT
Hørt om Koobface?
http://www.sophos.com/security/threat-spotlight/083010-threat-spotlight.html
http://www.linuxsecurity.com/content/view/127202/171/

Fra #21.
>>Den gennemsnitlige Linux bruger er meget mere IT kyndig<<
Enig, og præcis derfor er påstanden "bare skift til Linux" fuldstændig ude i hampen, medmindre DU har nosser til at lave vejledninger og forklaringer, så hr og fru Danmark kan bruge Linux i stedet for, til det de nu engang bruger windows til, det er der nemlig ingen andre jeg har spurgt, der tør kaste sig ud i!

Men jeg kan så chokere dig med, at vi faktisk bruger Linux i nogle tilfælde for at redde folks Windows, nok mest for at redde data på håbløst ramte maskiner, her er Live-CDén et fantastisk værktøj.
Jeg er ved at lave en vejledning til den nyeste (håber jeg, han opdaterer hele tiden) Sardu, hvorpå der blandt meget andet, kan placeres diverse Linuxdistroer.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 09:02 #24
Hvis du kan bruge det jeg kom med i #2 vil jeg godt være med på point. Ellers se bort fra dette svar.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 09:19 #25
Jeg har det problem, at når en person, der ved han bliver hørt, bare smider et tilfældigt link ud fra Google og gør virus til et problem for Linux, så bliver jeg for gal.

Det er et vrangbillede af virkligheden,  Da ingen Linuxbrugere har brug for at tænke på virus.

Kun nogle antivirusprogrammer der alligevel næsten kun kan finde windows-virus og ikke bliver brugt,

Når  der findes ca 50 vira til Linux og ca 8 mill til Windows. (de tal har jeg i øvrigt fra Spywarefri.)
burde man  forholde sig til det, og ikke fordreje virkligheden.)

Kommentareren bare skift til Linux var nu mest som et muntert indslag i tråden.

Beklager hvis jeg har behandlet dig dårlig.

Glæder mig til at se vejledning og glad for at høre høre at man på Spywarefri bruger live-cderne. Gætter på det Knoppix eller Puppy Linux
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 09:35 #26
Hold da op !!

Jeg ønsker ikke points :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2011 - 10:14 #27
"Jeg har det problem, at når en person, der ved han bliver hørt, bare smider et tilfældigt link ud fra Google og gør virus til et problem for Linux, så bliver jeg for gal."

Hvis det er mig du skriver om her, kan jeg oplyse jeg ikke ved noget om Linux, og at mit indlæg kun var supplement til den kommentar du kom med.
Jeg har ikke kommet med yderligere til at påvirke tråden i anden retning.
Skal det debateres yderligere mener jeg man skal oprette et nyt spm som man kan debattere dette i. Det kunne der sikkert komme meget godt ud af, og de Linux brugere vil kunne komme med de erfariger de har med det.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2011 - 10:24 #28
Jeg skriver ikke om dig.
Jeg syntes, jeg fik en meget positiv respons fra dig.

Og giver dig helt ret i at spørgsmålet bør ske et andet sted.
Avatar billede Perhaps Nybegynder
27. februar 2011 - 11:26 #29
Hej samsonjens

Jeg kender dig slet ikke som den "grove", men mere som den venlige og hjælpsomme. Jeg kender ikke årsagen til dit skift, men overvej om positive tanker ikke er bedre. Det bør alle gøre. Jeg selv kæmper med en aggressiv lymfekræft, men er glad og lykkelig hver gang jeg kan hjælpe og hver dag jeg har tilbage. Nå - det var et sidespring.

Du siger "Den gennemsnitlige Linux bruger er meget mere IT kyndig end den gennemsnitlige Windows bruger"

Du har en pointe her. Spywarefri er især for begynderen og den gennemsnitlige computerbruger. Lige netop derfor vil jeg ikke anbefale Linux som jo ganske rigtig er for den mere IT-kyndige som du siger.

Det egentlige problem har jeg skrevet om her:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/80602/

Spywarefri Shop har supporterne på Spywarefri Forum ikke noget at gøre med. Jeg er komplet ligeglad med hvad de sælger, men tilfældigvis så jeg da noget der minder om Linux på shoppen:
http://www.spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/support-on-stick.html.

Ha' en fortsat god søndag alle sammen. Husk at leve livet medens i har det. :-)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
27. februar 2011 - 14:08 #30
Hej..

Jeg vil foreslå Comodo Internet Security for Windows.
Download--> http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html

Proactive Security Challenge Results..

http://antivirus.comodo.com/innovation/expert-validation.php
Avatar billede jorn_rudolph Nybegynder
27. februar 2011 - 16:33 #31
Tak & fortsat god søndag ...