Avatar billede LarsKaae Nybegynder
24. februar 2011 - 20:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

usb harddisk kan ikke ses eller fungere ikke mere?

Hej,

Ny her og ikke nogen ørn.

Jeg kører w7. 2 med 32 og med 64.

Mit problem er at jeg har lavet en ekstern HDD fra en gammel bærbar og den har fungeret fint indtil i dag.

Jeg får ikke noget drev bogstav i computer altså jeg kan ikke se hdd. Når jeg sætter den til vis mit usb kabel får jeg meddelelsen om, at driveren ikke kan installeres. Når jeg kigger i enhedshåndteringen står der Unknown Device og den er ikke at se i diskhåndteringen.

Er der nogen der kan hjælpe med at jeg kan få adgang til min eksterne disk?

Som alle andre har jeg selvfølgelig data på.

PS: jeg har forsøgt at slette alle usb i enhedshåndtering, slukke, frakoble 220 V og derefter at genstarte.
Det er det samme billede på alle 3 maskiner.

HJÆLP
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 20:35 #1
Hej og velkommen til Eksperten.

Hvis du har problemer med at se den på 3 computere, er styrekredsen i hdd boksen sikkert gået i stykker.
Man kan prøve at koble den direkte på en anden pc som slave i dette system, eller købe sådan en  http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43 som man så kobler den til.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 20:35 #2
Har du prøvet med et andet kabel tilo at montere med??
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 20:36 #3
tilo= til
Avatar billede LarsKaae Nybegynder
24. februar 2011 - 21:06 #4
tak for velkomst.

Nej jeg har ikke haft mulighed for at prøve et andet kabel - haves ikke.

Der er fuldt lys på "knappen" og jeg får lyd når den sættes i usb eller tages ud igen.

den sidder i en König usb 2.0 boks - det er en 2.5" ata.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 21:14 #5
Husker du at bruge sikker fjernelse af hardware når du kobler den fra?
Grunden til jeg spørger er at hvis du ikke gør det,kan Windows blive forvirret når du tilslutter den igen, og derved komme med denne fejl.
Avatar billede LarsKaae Nybegynder
24. februar 2011 - 21:22 #6
det må jeg jo indrømme at jeg ikke har gjort...

Kan man rette op det..."nulstille" eller sådan noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2011 - 21:32 #7
Man kan installere et program der hedder USBDEW til at fjerne usb tilslutne enheder der ikke er fjernet korrekt.
http://download.cnet.com/USBDeview/3000-2094_4-10614190.html
Prøv at installere dette og få ryddet op i dine usb enheder.
Hvis din eksterne hdd står som tilsluttet selvom den ikke er det kan du fjerne den med dette program.
Avatar billede LarsKaae Nybegynder
25. februar 2011 - 22:03 #8
Hey 220661,

Du ledte mig til en løsning. Jeg satte den eksterne ind i en af mine pc og så var der hul igennem.

Jeg ved ikke om jeg kan gøre den ekstern igen med et kabel eller om der skal en ny boks til, men det finder jeg ud hen ad vejen. Det vigtigste var mine data, som var undervisningsmateriale til to hele uddannelsesforløb.

Tak for din tid og for hints...

send et svar og jeg skal se om jeg kan finde ud af at give dig pointene...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2011 - 09:05 #9
Det kan du ved at acceptere dette svar:http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1