Avatar billede ringslund Nybegynder
23. februar 2011 - 16:52 Der er 6 kommentarer

DVB-C i windows media center

Er der nogen der ved hvordan jeg får mine digitale kanaler frem i windows media center. Jeg har kabel tv. kan godt finde de analog kanaler men ingen digitale,understøtter windovs media center ikke DVB-C ?
Avatar billede chalde Seniormester
23. februar 2011 - 17:12 #1
Nej, det understøtter desværre ikke dvb-c. Du skal derfor bruge alternativ software til det.

Har fundet en del der henviser til følgende for at snyde windows: http://www.dvblogic.com/ProductsN
Avatar billede hemberg Forsker
23. februar 2011 - 21:35 #2
Hey,

Ville lige give mit besyv med.  Jeg mener altså at have læst et sted at der findes dvb-c kort med fuld understøttelse.
Avatar billede chalde Seniormester
23. februar 2011 - 21:51 #3
#2 Det er ikke kortet der er problemet, det er mediecentret i windows. Microsoft har simpelthen ikke givet det understøttelse for dvb-c.
Så enten skal man bruge alternativ software (ingen problemer i det, gør det selv her), eller som mit link ser ud til at kunne gøre: Snyde windows mediecenter til at tro noget andet (ikke testet).
Avatar billede lundsberg Nybegynder
13. marts 2012 - 10:37 #4
Er der nogle som har prøvet sådan en fætter HDHomeRun
Skulle kunne kører sammen med Windows Media center har en DVB-C tuner og jeg har læst at den skulle kunne kører fint med Stofa. Som jeg ser det skal man kører deres signal igennem HD Homr Run og så til sin pc så er der muligheder for at optage og kører Windows Mediacenters program gejt . Ja der havde ikke været noget problem hvis Windows Media center var understøttet med
DVB-C

  www.digitalt.tv/hdhomerun/
Avatar billede Skumlos Nybegynder
15. marts 2012 - 20:43 #5
Der findes kort "som kan gøre det direkte", men det er driveren der snyder WMC til at tro det er en DVB-S tuner. Dette gælder f.eks. Digital Devices' FireDTV, DuoFlex CT og HDHomeRun (som er netværksbaseret). Det er simpelthen et spørgsmål om at driveren skal kunne det. Hvis driveren ikke kan det, kan DVBLogic's DVBLink (for det meste) gøre det, men det kan give bøvl. Jeg har blandede erfaringer med DVBLink mens jeg har venner hvor det spiller max.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
15. marts 2012 - 20:46 #6
HDHomeRun er ikke fra Digital Devices' selvom min post kunne få det til at se sådan ud :P