Avatar billede Jomme Nybegynder
22. februar 2011 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 kontoer til et varenummer?

Hej

Jeg har et problem med nogle af de varer vi har.
Jeg laver et emne med nogle timer på og noget matriale på. Så vil jeg gerne have at, når jeg fakturaer et emne ud, bogføre den timerne på en konto og matrialet på en anden.
Dette gøres for at jeg kan se hvor mange timer og hvor meget matriale jeg har solgt.
Er der nogle der har et godt forslag til hvordan det kan gøres?

MVH Jimmi
Avatar billede mariaf Juniormester
22. februar 2011 - 21:11 #1
Styklister/samlelister vil nok være det rigtige løsning medmindre du kun har nogle få varenumre med problemet. Så vil det være billigere at få kodet fakturalayout, så det ligner et varenummer selv om det er to.

Mvh Maria
Avatar billede Jomme Nybegynder
22. februar 2011 - 21:24 #2
Hej Maria

Jeg havde også tænkt på stykliste.
Jeg havde tænkt på at lave det sådan her, men ved ikke om det ville virke:
Oprette en gruppe til timerne som bliver bogført på en konto, og en anden gruppe til matrialer.
Så oprette et varenr. til timerne og et til matrialerne.
Lave et samlet varenr./stykliste hvor jeg køre de to varenr. ind.
Så når jeg bogføre det samlet varenr./stykliste, så vil den bogføre på de to kontoer?

Er det rigtig forstået?

MVH Jimmi
Avatar billede mariaf Juniormester
23. februar 2011 - 08:10 #3
Hej

Ja, det er rigtig forstået.

Mvh Maria