Avatar billede mrmunk Nybegynder
22. februar 2011 - 10:21 Der er 5 kommentarer

Farver ved validering i Excel

Hej

Jeg arbejder lidt med at Excel ark, hvor der er oprettet en dropdown så brugerne af arket kan vælge hvad status er.

F.eks. er der forskellige status: Behandles, færdig osv.

Hvis jeg nu ønsker at linjerne skal få en farve, alt efter hvad status der er valgt. Kan det så lade sig gøre med en form for makro? Og hvis ja, hvordan gør man det?
22. februar 2011 - 10:25 #1
Det hedder betinget formatering :)
22. februar 2011 - 10:26 #2
Hvilken version af Excel arbejder du i?
Avatar billede mrmunk Nybegynder
22. februar 2011 - 11:25 #3
Det er 2007 jeg arbejder med :)

Kan det passe det kun er selve cellen man kan gøre det med? Man kan ikke formatere hele rækker?
22. februar 2011 - 11:37 #4
Nej, man kan fint få den til at formatere hele rækken - du skal bare bruge en formel i formateringen.
Har du en e-mail jeg kan skyde et par billeder til?
22. februar 2011 - 11:39 #5
eller smid en mail til thor at scientdata.dk - så svarer jeg...