Avatar billede ulrikn Nybegynder
22. februar 2011 - 10:01 Der er 6 kommentarer

Kopiere database

Jeg søger kort og godt den letteste/smarteste/hurtigste måde at lave en kopi af en database.

Har prøvet med en eksport, tilretning af sql'en til nyt databasenavn og efterfølgende eksekvering af det genererede CREATE kode osv. Det giver mig bare en irriterende fejl for hver tabel og jeg må derfor afvikle een ad gangen. :(

Forestillede mig at noget ala CREATE DATABASE newdb LIKE olddb kunne fungere ligesom CREATE TABLE newtable LIKE oldtable gør det, men det gør det ikke.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 10:20 #1
Installer PHPMyAdmin gå ind på Home->Synchronize:
Source = Current
Target = Remote
Indtast informationen på fjern databasen.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. februar 2011 - 11:15 #2
eller den lidt mere omstændige, hvor du har fuld styring.

Installer phpmyadmin - udlæs alle databaser og data til en fil, indlæs denne på den nye og tag og gem filen hvis der er noget der er gået galt.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 11:22 #3
Har lige gjort det på min egen database. Der var ikke noget problem og jeg mistede ikke kontrollen noget sted.

PHP my admin spurgte mig om alle beslutninger, om jeg ville korrigere tabellerne på den nye server til at matche den gamle og om jeg ville synkronisere data eller overskrive.

At gemme filen for at læse den ind igen er lidt som at gå over åen efter vand.
Avatar billede ulrikn Nybegynder
22. februar 2011 - 11:40 #4
Tak for budene.

Phpmyadmin er nok desværre ikke så aktuelt da det kører på win server uden noget større ønske om at installere yderligere services på serveren - og derfor heller ikke PHP :(

Jeg har fuld kontrol og installeret diverse programmer som MySql Query Browser, Administrator osv. Undrer mig en del over at der ikke er en let kopieringsfunktion. Som fx højreklik -> Copy Database.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 15:24 #5
Smid XAMP på et USB stik, ændre stien på MyAdmin og når du så er færdig med transporten trækker du USB stikket ud eller formatere det.

Ingen yderligere services på maskinen, og det tager måske 5 minutter længere tid.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. februar 2011 - 15:54 #6
har du en eksport funktion i Query Browser?
For så kan du eksportere alt og importere i den nye?