Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. februar 2011 - 17:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorledes printe en lille flyer ud flere gange på samme A4?

Hej, Jeg laver en lille flyer (21x5cm) som jeg kan printe ud 5 gange på et A4. Jeg har tidligere kopieret flyer 5 gange inde i et A4 illustrator dokument.

Der må være en mere enkelt måde at gøre det på - via illustrator eller via udprinting i pdf?
Avatar billede Himbear Nybegynder
21. februar 2011 - 17:21 #1
At kopiere dokumentet er umiddelbart det nemmeste. Det tager vel ikke ret lang tid?

Du kan vidst godt få dokumentet sat op flere gange ved hjælp af udskrivningsmenuen, men jeg tror der kommer rammer om hvert dokument.

I den grafiske branche har man normalt andre programmer til at tage sig af den slags, så derfor er der ikke så mange muligheder i Illustrator.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
21. februar 2011 - 20:19 #2
Tak for svar. Det er dog lidt "sjovt" at gøre det manuelt, når så meget andet, der varetages af programmer. Kan Adobe Acrobat mon gøre dette...
Avatar billede Himbear Nybegynder
22. februar 2011 - 00:31 #3
Tja, der er en funktion i Acrobat til at gøre det. I print-menuen under Page Scaling skal du vælge Multiple pages per sheet. Men så vidt jeg kan se laver den mellemrum mellem siderne og printer ikke helt til kant, så dine flyers vil ikke få den rigtige størrelse. Som nævnt er disse programmer ikke rigtig beregnet til det og jeg tror ikke at der findes nogle gratis programmer til det. Jeg kan ikke huske hvad det hedder på engelsk, så jeg kan ikke undersøge det.

Det bedste er altså at gøre som jeg foreslog tidligere ...
Avatar billede zimmerman Nybegynder
23. februar 2011 - 15:48 #4
Jep, det ser sådan ud. Tak!