Avatar billede retake Nybegynder
20. februar 2011 - 20:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Synology mail kan sende men modtager intet?

Hej Ekspert brugere. Jeg har slået hoved mod vægen. Jeg har haft cybercity indtil for en måned siden og der virkede min mail boks fra synology fint men nu ved dansk kabel tv virker det ikke.

Jeg kan fint sende emails til alle kontier, men modtager intet?

Min opsætning er sådan.

Min router fward til min synology boks port: 25, 110, 143.

min synology boks er sat op til domain fog-it.dk og smtp er aktiveret. derudover er pop3 og IMAP slået til.

SMTP er sat til smtp.danskkabeltv.dk

gratis dns, oplysninger er de samme som ved cyber city der er dog en ny ip så det skulle være ok.

Håber i har en god ide til hvad mit problem er? mangler i oplysninger så bed enlig om dem.

mange tak Nick Larsen
Avatar billede retake Nybegynder
20. februar 2011 - 20:14 #1
synology software version er 3.1 og det er en 207+ boks
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. februar 2011 - 20:49 #2
Er ip også korrekt ud på det store internet ?
Hvad hvis du sender til en anden email, kommer den så frem?
Hvis du sender fra en anden email, til fin fog-it.dk, ender den så korrekt ?
Hvad hvis du laver en telnet IP 25, hvad sker der så?
Avatar billede chalde Seniormester
21. februar 2011 - 07:49 #3
3.1 er jo stadig i beta, så har du også opgraderet til 3.1 før problemet opstod?
Avatar billede retake Nybegynder
21. februar 2011 - 08:09 #4
ang software version var det samme problem med 3.0 :o)

mail.fog-it.dk 80.161.166.38 43200
localhost.fog-it.dk 80.161.166.38 43200
fog-it.dk 80.161.166.38 43200

og mx er
fog-it.dk mail.fog-it.dk 10 43200

ang telnet til port 25 på 80.161.166.38 så laver den connection timeout!

sender jeg en email til min adresse får jeg denne besked:
<admin@fog-it.dk>: connect to mail.fog-it.dk[80.161.166.38]:25: Connection timed
    out
Avatar billede retake Nybegynder
21. februar 2011 - 19:18 #5
Har i nogle gode bud på en løsning.
Avatar billede chalde Seniormester
21. februar 2011 - 22:33 #6
Hvordan er resten af din netværksopsætning?
Tænker her især om du har 2 routere (din egen + leverandørs)?
Avatar billede retake Nybegynder
22. februar 2011 - 18:19 #7
Dansk kabel tv's router er bare en hup som er dum.

Min egen router. - det som DKTV givere min router af ip.
IP Address : 80.161.166.38 .
Subnet Mask : 255.255.255.0 .
Default Gateway : 80.161.166.1 .
Primary DNS Server : 194.239.134.83 .
Secondary DNS Server : 193.162.153.164 .

I min egen router har jeg forwarded port 80, 110, 143, 25, 21, 5000, 465 og 366 til min synology boks.
Avatar billede chalde Seniormester
22. februar 2011 - 19:07 #8
Hvad hedder udstyret præcist som DKTV har givet dig.
Jeg tror mere det er en router, og så har du balladen, da den enten skal håndtere NAT/portforwarding eller gøres transparent så din egen router kan håndtere NAT/portforward.

En hub er noget helt andet netværksudstyr (egentlig bare en dum switch). Hvis det er noget andet end en router, så er det et modem.
Men smid lige modelnavn+nr, så kan vi finde ud af hvad det er.
Avatar billede retake Nybegynder
22. februar 2011 - 21:06 #9
Det er en SB5100 SURFboard Cable Modem

Jeg tror det er en splitter der laver cable stikket til rj45.
Avatar billede retake Nybegynder
22. februar 2011 - 21:06 #10
Du må huske på at jeg får denne ip på min egen private router!  80.161.166.38
Avatar billede chalde Seniormester
22. februar 2011 - 22:12 #11
Det er bare kabelmodem, så det burde være transparent, medmindre DKTV har pillet ved visse indstillinger.
Har selv haft det (desværre temmelig ringe) modem, men jeg har aldrig haft problemer med portforwards. Derfor jeg tænker om DKTV har sat begrænsninger.
Hvis alt andet står korrekt (portforwards går til korrekt IP osv.. men intet svar på f.eks. http://www.canyouseeme.org/ ), ville jeg give DKTV et kald.
Avatar billede retake Nybegynder
24. februar 2011 - 17:28 #12
Så har jeg fået fast ip og nu skulle port 25 være ok.

Når jeg sender til min mail server får jeg denne!

<admin@fog-it.dk>: host mail.fog-it.dk[80.161.157.110] said: 550 5.1.1
    <admin@fog-it.dk>: Recipient address rejected: User unknown in local
    recipient table (in reply to RCPT TO command)

hvad er problemet nu?
Avatar billede retake Nybegynder
24. februar 2011 - 17:28 #13
Har fået ny ip sammen med den faste adresse
Avatar billede retake Nybegynder
17. april 2011 - 00:28 #14
Løsning blev jeg købte en ny boks....
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester