Avatar billede foas Nybegynder
20. februar 2011 - 14:15 Der er 4 kommentarer

TV på min bærbare

Hej,

Hvilket udstyr skal jeg bruge for at kunne modtage TV-signal (YouSee) fra stikket i væggen og se det direkte på min bærbare? Og hvor købes sådant udstyr?
Avatar billede wjens Guru
20. februar 2011 - 14:41 #1
Køb en USB-dims til at modtage TV signaler. Tit omtalt som PCTV.

F.eks.: Hauppauge PCTV QuatroStick nano 520e, som har både DVB-T og DVB-C (C=cable) tuner. Til kabel-TV skal du have DVB-C, så der er mange produkter på markedet du ikke kan bruge.

Check også Pinnacle produkterne.

Fås overalt, et eksempel:
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=210496&type=0
Avatar billede Mallen32 Nybegynder
20. februar 2011 - 15:44 #2
Hej har selv sådan en her, virker fint med yousee

http://blogs.fagbladet.dk/it/sp%C3%B8rgsmal-hvordan-optager-vi-dr-hd-pa-vores-pc/

og kan købes i bilka
Avatar billede foas Nybegynder
21. februar 2011 - 21:16 #3
Tak for svar I to.

Mallen32, inde på den artikel, du refererer til, nævner han noget med, at "MyGear-dimsen kan ikke vise/optage betalings-tv". Hvad betyder det? Er alt tv ikke betalings-tv?
Avatar billede wjens Guru
23. februar 2011 - 15:05 #4
Jeg har fået at vide at DVB-C ikke er nok for at kunne modtage YouSees signaler. Ikke alle modtagere understøtter den lidt særlige kode de har valgt at sende i. Så, du skal nok se dig godt for.

Jeg bruger selv en ældre dims, der tager de analoge signaler, hvad der er godt nok til et lille vindue på PC'en.

Mallen32s forslag ser ud til at være afprøvet med YouSee.

Spørgsmålet om betalings-TV går på om du skal bruge et indstikskort for at kunne se TV. Er også nævnt i artiklen Mallen32 har link til.