Avatar billede tjunk Nybegynder
19. februar 2011 - 11:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor længe har Firefox været på banen ...?

Hvor længe har Firefox, egentlig, været "på banen" ?

&

Hai I, der bruger Firefox, så brugt den fra start af -
siden I første gang stiftede bekendskab med browseren ?
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 11:48 #1
Fra November 9, 2004 (2004-11-09)

http://en.wikipedia.org/wiki/Firefox

Jeg har først brugt den fra 2007
19. februar 2011 - 11:58 #2
Egenlig fra 2003, men da under navnet Phoenix.  Firefox er en videreudvikling af den Netscape, den oprindelige nummer 1 browser som gik under i konkurrencen fra Microsoft Internet Explorer.

Som computer amatoer brugte jeg altid bare det som laa lige for haanden og som 'alle' brugte, Internet Explorer, indtil jeg kom for skade at lave en hjemmeside til min skakklub og der var en der gjorde mig opmaerksom paa at noget saa anderledes ud i Firefox.  Da jeg saa foerst var gjort opmaerksom paa at der eksisterede alternative browsere har jeg brugt Firefox.  Det er mest som en slags stoette til alternativer til Microsoft.

Her er lidt mere om Firefox historie"

http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2011 - 12:22 #3
Iflg deres side så er datoen: February 23, 1998 - The mozilla.org project is launched by Netscape

Her er kilden: http://www.mozilla.org/about/timeline.html
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2011 - 12:23 #4
Og jeg har brugt firefox ja siden 2004 tror jeg det er.. måske tidligere endda.. skønt der har været dårlige tider så synes jeg Firefox har været den browser der havde det i sig en browser bar SKAL have (:
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 12:49 #5
Vi er vel enige om, at spørgsmålet går på FireFox !

Altså hvornår den officelle browser "Firefox" så dagens lys ?

Mozilla er jo firmaet bag Firefox og det startede jo før.
Avatar billede tjunk Nybegynder
19. februar 2011 - 12:57 #6
Tak for god info

&

Kom med et svar, til points-uddeling ...
Avatar billede haverslev Novice
19. februar 2011 - 13:01 #7
Ønsker ikke points :-)
19. februar 2011 - 13:02 #8
Svar fra mig.