Avatar billede laladkdk Nybegynder
19. februar 2011 - 11:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fps drop?

Jeg har inden jul købt en computer fra shark gaming. 100% til gaming ;)

Men her den sidste uge er min fps begyndt at droppe/falde helt vildt når der sker for meget. Og det er i alle spil, Mnc, Call of Duty, og battlefield.

Er der en måde jeg kan finde ud af hvad der er galt?

Fordi jeg har ingen idé om hvad det kan være, før i tiden kørte det perfekt, intet lag, fps var perfekt, og altså ja. Nu er det lidt choppy, og det er sq lidt nedern.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2011 - 12:51 #1
der er sikkert mange der gerne vil hjælpe dig men du mangler styresystem - graffikkort
32 eller 64 bit og så videre.

m.v.h
Avatar billede laladkdk Nybegynder
19. februar 2011 - 16:03 #2
GTX 460
AMD Phenom II X4 965 4 x 3.40Ghz
4 GB DDR3 RAM (Kingston), 1333Mhz, DUAL CHANNEL
Sempre 650 Watt strømf.
Asus M4N68T bundkort

Windows 7 64bit.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2011 - 17:06 #3
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gtx-460-us.html

tjek din driver ud til kortet
det kan det muligvis være men en opdatering af chipset driver til bundkortet er også en mulighed
Avatar billede laladkdk Nybegynder
19. februar 2011 - 17:47 #4
Kortet opdaterede jeg igår, men det hjalp ikke.

Og må sige at Asus' hjemmeside ikke er til at finde rundt i, og ja. Men altså kan ikke se hvordan det skal være at der er driver opdateringer.
Avatar billede laladkdk Nybegynder
19. februar 2011 - 17:50 #5
Hvordan systemgendanner man på windows 7? Er 100 på der er gået et eller andet galt i systemet, eller noget.
Avatar billede hemberg Forsker
19. februar 2011 - 19:20 #6
Jeg vil næsten vædde hvad som helst på at det er fordi kortet bliver for varmt. Hent et lille program der hedder speedfan og aflæs temp. på kortet. Det får sikkert ikke luft nok.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2011 - 08:34 #7
skriv i søgefeltet

gendan

m.v.h
Avatar billede laladkdk Nybegynder
20. februar 2011 - 10:20 #8
@Hemberg

Jeg har lige prøvet programmet, og temp1 viser en flamme når jeg gamer. Det samme gør core.

Hvordan skal jeg takle det her? Skal min pc have mere luft eller?
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 11:22 #9
Hvad viser den af temp. En flamme er ikke altid lig med at den er for varm. Men altså hvis det er varmen der er et problem er der forskellige løsninger som du kan prøve. Ved ikke hvor godt du har det med at skille du pc ad. Men her er et par ting du gøre:

1) Sørg for at ALLE lufthuller ind i kabinettet er fri for støv spindelvæv og iøvrigt ikke er tillukket af andre ting.

2) Åben for dit kabinet og tag en støvsuger (FORSIGTIGT) suge alle køleanordninger (Blæsere og køkleripper) fri for støv og snavs. DU SKAL VÆRE MEGET FORSIGTIG NÅR DU GØR DETTE. Pas på ikke at støde på noget med mundstykket.

3) Hvis der hænger løse ledninger i kabinettet kan det betale sig og binde dem sammen med strips så du får bedre luftgennem strømning i kabinettet.

4) Og husk så på at det væsentlige i køling er ikke de enkelte kølere med luftgennemstrømningen i kabinettet. Det hjælper ikke noget at sætte en køler på på en cpu eller lign. hvis ikke den varme luft kan komme ud af kabinettet. For mig at se skal det være sådan at køleren på forsiden trækker luft ind i kabinettet og blæseren på bag siden puster luft ud af kabinettet. Det giver et godt flow. Men der er enkelte andre muligheder.

5) Nå ja. Så skal du selvfølgelig også cheke at samtlige blæsere kører og sidder korrekt monteret på den enhed der skal køles.

Ordentlig køling er en forudsætning for en pc der skal yde optimalt.
Avatar billede laladkdk Nybegynder
20. februar 2011 - 14:47 #10
Har lige prøvet at støvsuge alle lufthuller, og spillet kort tid og de bliver stadig for varme. Core er 50+ og temp1 er 55+.

Skal jeg skille den ad, eller?
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 16:02 #11
Jeg vil tro at du kan få temperaturen længere ned hvis du rengører det der inden i kabinettet også. Det kan jo også være der er godt støvet til på indersiden. Men 50 grader er ikke nogen høj temperatur hvad siger GPU'en. Dit grafikkort?
Avatar billede laladkdk Nybegynder
20. februar 2011 - 18:03 #12
http://img641.imageshack.us/i/tempcz.png/

Her er alle mine temps efter en omgang Bc2. De var lidt højere inden jeg tog billedet. +5-10 sådan ca.

Tror jeg vil rengøre det imorgen, men altså havde håbet at der var en anden måde.
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 19:43 #13
Jeg tror ikke der er anden vej udenom. Desværre. Din core temp ser en smule høj ud (for en INTEL processor). Men er ikke helt klar over hvad temp må være på en amd.
Avatar billede hemberg Forsker
20. februar 2011 - 19:48 #14
Hov...Fik lige øje på noget. Din blæser køre kun 392 RPM. Det er godt nok ikke meget. Min køre (uden belastning) 1392 RPM. Men det er noget med at AMD har noget de kalder Cool n' quiet som neddrosler blæseren automatisk. Men den SKAL køre noget hurtigere ved belastning/Gaming. Tjek venligst at den gør det for ellers kan det være det er der problemet er!
Avatar billede laladkdk Nybegynder
21. februar 2011 - 07:55 #15
Den holder sig under 400 omdrejninger, så ja det er vel nok den der er noget galt med. Har også lagt mærke til at den ikke larmer så meget som den plejer.
Avatar billede laladkdk Nybegynder
21. februar 2011 - 08:02 #16
Iøvrigt tror jeg ikke det er en Amd.

Jeg har en der hedder støjsvag plazir cobber/aluminium, den skulle udgive mindre db så tænkte ja hvorfor ikke.