Avatar billede missmartins Nybegynder
18. februar 2011 - 21:22 Der er 9 kommentarer

Synology på mac?

Hej,
Vi sidder og roder med at få installeret synology nas harddisk 710+ på en mac pro, og den skal så arbejde sammen med time machine.

Men vi kan ikke finde ud af at tilknytte synology som drev? Nogle som har et bud?

Mvh Stine
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. februar 2011 - 21:36 #1
Har du slået timemachine til på din synology box?
Avatar billede missmartins Nybegynder
18. februar 2011 - 21:41 #2
Nej det har jeg godt nok ikke, hvor gør man det?

Det lykkedes problem frit at installere synology på en alm. bærbar, men den her mac er en større udfordring
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. februar 2011 - 21:42 #3
når den er slået til på din 710+ skal du ind i systeminstillinger, timemachine, og vælg disk
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. februar 2011 - 21:46 #4
du skal åbne din browser og logge ind som admin på 710+ herefter skal du finde et punkt hvor du kan klikke timemachine til.

Har selv en 710+ men den er lukket ned, kan tjekke det imorgen hvis du ikke kan finde
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. februar 2011 - 21:51 #5
du behøver ikke at installerer noget på din mac, åben blot din webbrowser og skriv ip nummert som din box har så får du et login side hvor du skal skrive admin som bruger og det password du har valgt
Avatar billede missmartins Nybegynder
20. februar 2011 - 13:38 #6
hey,
Tak for din hjælp det er lykkedes os at få det til og virke perfekt nu ;)
Avatar billede macintosse Nybegynder
20. februar 2011 - 15:51 #7
Fint.
Du bliver helt sikkert rigtig glad for den, en super box du har fået ;-D

Den kan også bruger som web-, ftp- og mailserver.
Mailserveren skal dog downloades fra synology‘s website.
Avatar billede missmartins Nybegynder
20. februar 2011 - 16:00 #8
Det tror jeg helt sikkert også jeg gør :)

Har ikke rigtig brugt back up i laaang tid, og kun selv lavet det manuel, det er bare ikke så skide smart :) Så nu er der ro i maven, da begge mine bærbar nu laver backup på nas :)

Nas spejler over på en anden disk ligeledes.. Så næste projekt er at nas skal lave back up til et online backup sted på en måde, i tilfælde af at begge com + nas bliver stjålet.

Jeg driver en netbutik, så det er ret vigtigt at jeg er sikre på og kunne hente mine data :)

Du kender vel ikke til sådan et online back up sted og om det er nemt nok og kode den til at tage back up fra nas og dertil?

Mvh Stine
Avatar billede macintosse Nybegynder
20. februar 2011 - 16:17 #9
Jeg bruger selv http://www.livedrive.com
ubegrænset datamængde og maskiner, eneste ulempe er at man kun kan lave backup af lokale filer på dine mac'er og ikke af netværksdiske.

https://www.backupbank.dk/
mener jeg kan tage af dine netværksdiske.

Begge steder kan man prøve en 30 dages demo