Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. februar 2011 - 10:24 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

HP printer ikke fra C5

Jeg har installeret C5 4,0SP1 og kan desværre ikke printe direkte på min HP7310 (netopkoblet) - klarer mig p.t. med at printe via pdf, men kunne rigtig godt tænke mig det fungerede - nogen med ideen ???
Avatar billede illemann Novice
18. februar 2011 - 10:29 #1
Hej
Du skal lave en ny printer på den PC du arbejder ved.
Den skal tilsluttes som type TCP/IP port

IP adressen kan du udskrive på printeren.
Husk at sætte printerens Ip adresse som FAST, da den elleres vil skifte når den er slukket et par dage.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. februar 2011 - 10:33 #2
Har lige flyttet og installeret den som alm usb-printer - men har samme problem - men den reagere fint nok på mit print med stopper så inden den får noget på papiret. ??
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. februar 2011 - 12:24 #3
Skud - papirstørrelse, letter/A4?

Får du fejlmeddelselse?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. februar 2011 - 13:52 #4
Får ingen fejlmedd. - den stopper efter at have trukket lidt i papiret - må derefter annullere udskriften.
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. februar 2011 - 14:08 #5
Kan du udskrive testside, h. klik på printeren, egenskaber, og udskriv testside?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. februar 2011 - 14:22 #6
Tror du har misforstået mig - Printeren fungere upåklageligt fra alle andre programmer end C5
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. februar 2011 - 14:30 #7
Ja det har jeg... pas!
Avatar billede lars78 Nybegynder
18. februar 2011 - 17:21 #8
Har samme problem, men det virker upåklageligt fra en win7 - 32bit maskine :-(
Avatar billede Gert_Lynge Nybegynder
18. februar 2011 - 21:13 #9
Hej

Jeg har erfaring for at C5 er meget hysterisk med printerdrivere ift. andre programmer. Bl.a. skriver den ud med 0-margin, hvilket mange andre programmer ikke gør.
Havde jeg bare 10 kroner for hvergang jeg er stødt på sådan en fejl som den du beskriver :-).

Jeg vil gætte på at det problem skyldes din printerdriver (også selv om det fungerer fint fra andre programmer). Mit forslag er derfor:
1. hent nyeste driver hos HP - og se om det hjælper

2. gå på jagt efter en ældre driver til din printer - og se om det hjælper

3. gå på jagt efter en anden PCL 3-driver som virker med din printer (PCL 3 er det sprog din printer forstår)

4. opgive - og få fat på eDocPrinter. Sætte den op til at konvertere din udskrift til PDF og videresende den til din printer... Det vil formentligt også virke - men er lidt en skodløsning med mindre du har eDocPrinter i forvejen...

Håber det løser dit problem

MVH
    gsl (at) systemconnect.dk
Avatar billede mariaf Juniormester
19. februar 2011 - 19:55 #10
En HP all-in-one virker ikke sammen med C5 - og HP vil ikke rette problemet.

Mvh Maria
Avatar billede lars78 Nybegynder
20. februar 2011 - 10:54 #11
Hej Mariaf,

med all-in-one - mener du en universal driver eller selve det at printeren er multifunktion (scanner, printer m.m.)?
Avatar billede mariaf Juniormester
20. februar 2011 - 15:22 #12
Jeg mener en multi-funktionsprinter.
Mvh Maria
Avatar billede lars78 Nybegynder
22. februar 2011 - 16:49 #13
Hej Maria F,

Gælder problemet kun HP?

Jeg har konstateret at C5 2010 printer udmærket på en HP laserjet på universal driver, men kan ikke umiddelbart få c5 til at printe til en hp all-in-one printer, så er det vel bare at give op.
Har I nogen erfaring med hvilke printere (og helst med scanner/kopi funktion) man med sikkerhed kan bruge på c52010 på en win7 64bit?
Avatar billede mariaf Juniormester
22. februar 2011 - 20:59 #14
HP er normalt de bedste printere, men lige netop all-in-one dur ikke til C5. Så vidt jeg ved fungerer Canon all-in-one fint.

Mvh Maria