Avatar billede rotroc Nybegynder
17. februar 2011 - 22:12 Der er 1 løsning

Ændre farve på Shapes vha VBA kode.

Hej Eksperter.

Jeg mangler en stump VBA kode som midlertidig ændre farven på en gruppe af udvalgte Shapes jeg har sat sammen i en gruppe. Der er to måder som hver især skal kunne udføre samme funktion med farveskiftet.

Farveskift vha celle aktivering.
Så snart brugeren klikker i celle D12 i på Arket "Beregning" for at ændre dennes værdi, skal gruppen af Shapes kaldet  Group 240 skifte farve fra mørkeblå til lyseblå.
Når brugeren har ændret værdien i cellen D12 vil han enten trykke ENTER eller aktivere en anden celle.
Efterfølgende aktivering af Enter eller aktivering af en anden celle skal således bringe gruppen af Shapes kaldet Group 240 tilbage til oprindelig mørkeblå farve.

Farveskift vha aktivering af en Drop Down liste.
På samme Ark har jeg også en række af Drop Down lister.
På lignende måde ønsker jeg her at så snart brugeren klikker på pilen for at vælge en værdi fra listen, skal samme tilhørende gruppe af Shape, Group 240 skifte farve. F.eks. skal aktivering af DropDown67 skifte fra mørkeblå farve til lyseblå på Group 240
Når brugeren har valgt en værdi i Drop Down listen skal gruppen af Shapes skifte tilbage til oprindelig mørkeblå uden at brugeren efterfølgende nødvendigvis har aktiveret ENTER eller en anden celle. Går dette?
Avatar billede rotroc Nybegynder
09. marts 2011 - 11:09 #1
Ingen tilbagemeldinger  - spørgsmålet lukkes