Avatar billede tjanoo08 Nybegynder
15. februar 2011 - 20:36 Der er 4 kommentarer

angående opsætning af trådløst tdc netværk

Hey,har lige fået instaleret tdc home trio med trådløst net, hvilket virker helt fint på de bærbare.
Men spørgsmålet var om jeg ku opsætte min router "netgear WNR1000 v3 i den anden ende af huset og trække net fra tdc router trådløst til den og på den måde splitte det ud til to stationære pc med kabel, altså modsat end normalt?
15. februar 2011 - 20:49 #1
Velkommen til E. ...

NEJ - en Router kan ikke (i denne forbindelse) virke som modtager ...

---

Jeg har lidt af det samme med 'sygdommen' TDCHomeTrio *S*
Avatar billede Solbakken Nybegynder
15. februar 2011 - 21:11 #2
En spændende løsning kunne jo også være de her poweradaptere :)
Du har 2 (eller flere) af de her adaptere. Så ryger der en i stikkontakten og så en netkabel fra poweradapter og over i den switch hvor internettet kommer fra. Et andet sted i huset ryger der så igen en power adapter i stikkontakten, herfra et kabel over i den stationære. På den måde slipper du for at trække et kabel fra den ene ende af huset til den anden ende. Jeg har ikke selv prøvet systemet, kun læst om det. Det skulle efter sigende virke :)
Avatar billede tjanoo08 Nybegynder
15. februar 2011 - 21:20 #3
Ville måske så os bare være nemmere at købe 2 trådløse usb netkort og smide i de maskiner uden trådløst net ;)
Avatar billede Solbakken Nybegynder
15. februar 2011 - 21:28 #4
Ja for søren. :) Det er da den letteste og nemmeste løsning!