Avatar billede EXstorm Praktikant
14. februar 2011 - 21:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Elgato Eyetv

Hej

Jeg har tænkt mig at investere i et af Eyetv's produkter. Enten Diversity eller Hybrid.

Er det bedre at have to tunere som i diversity og så undvære dvb-c kanaler, eller er det ikke det værd?
Avatar billede egonspock Seniormester
14. februar 2011 - 21:43 #1
Med de to tunere i Diversity kan du se alle (!, ja, Alle) "gratis" kanaler på DVB-T, dvs. en 7-8 stykker samtidigt (DR HD, DR-k, DR1 og 2, TV-2, etc.). (De bruger kun to bærekanaler, derfor). Det gør lidt ondt i harddiskplads og CPU-kraft, men det er meget rart at kunne se en ting og optage en anden samtidig. Hvis jeg når at indhente det jeg har optaget med min Diversity, vil jeg måske overveje noget dvb-c, men det sker ikke foreløbig.
Avatar billede EXstorm Praktikant
14. februar 2011 - 21:51 #2
OK tak for svar.

Skal jeg også have to antennestik til diversity?
Avatar billede egonspock Seniormester
14. februar 2011 - 22:02 #3
Diversity kommer med to antenner som kan sættes i to antennestik, der også følger med (der er mini-antennestik i selve skroget, og så er der to almindelige coax-stik man kan sætte på.) Det værste er at den er ret hård ved harddiskene, hvis de f. eks. kører 24/7 med mange timers spol-tilbage-kapacitet, men sådan må det vel være ;-)
Avatar billede EXstorm Praktikant
15. februar 2011 - 16:18 #4
OK. Er meningen så at man altid ser tv via elgato uafhængigt om man optager eller ej?
Avatar billede egonspock Seniormester
15. februar 2011 - 16:55 #5
Det er selvfølgelig en smagssag. Jeg har en iMac stående med en ekstra skærm og den kører 24/7 med 10 GB til hver kanal og har som regel to vinduer kørende samtidigt. Så kan jeg altid spole nogle timer tilbage i dem der er åbne, hvis jeg har misset et eller andet. Men ellers kan man jo også blot starte det, når der er behov.
Avatar billede EXstorm Praktikant
19. februar 2011 - 19:26 #6
Jeg må ud og investere i et elgato produkt :) Smid et svar så får du point
Avatar billede egonspock Seniormester
19. februar 2011 - 20:18 #7
Så får du lige et trick med: Når du har et vindue åben, så tryk på ctrl-cmd-o for at åbne et ekstra vindue i samme kanal! (det kan også læses i manualen, hvis man leder længe nok...) (dvs. at man kan se både DR1 og DR2 samtidig, selvom de kommer fra samme bølgelængde.)