Avatar billede mr.handstand Novice
11. februar 2011 - 18:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lacie 1TB USB HDD fremstår som 10 Mb disk i Windows 7

Jeg har netop købt en 1TB ekstern harddisk. Men når jeg tilslutter den til min Windows 7 bærbare finder den kun en disk på 10 Mb.

Hvad gør jeg?
Er der noget basalt jeg overser. Tidligere eksterne diske har altid været plug-n-play.

Det er en LACIE Rikki disk:
http://www.fcomputer.dk/Ekstern_Harddisk/LaCie_Rikiki_GO_1TB_2-5_Silver_USB-Boost

What to do???
Point til den der ender med at have hjulpet mig frem til min Terabyte :-)
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2011 - 19:05 #1
Klik på start. H-klik på Computer, klik på Diskhåndtering og se om ikke den står som en Ikke allokeret disk der.
Hvis ja, så H-klik på den og vælg formatere og den får så drev bogstav osv. efterfølgende
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2011 - 19:08 #2
Her er det godt nok vist som startpartition, men det er det samme at måde formatere en ext. harddisk på:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Create-a-boot-partition
Avatar billede mr.handstand Novice
11. februar 2011 - 19:18 #3
Fantastisk. Her går man og tror man ved noget om IT, og så kan jeg ikke finde 931 Gigabyte disk :o)

Takker haverslev - sætter du et svar ind og får point
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2011 - 19:25 #4
Velbekomme :-)