Avatar billede cdull Nybegynder
11. februar 2011 - 16:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent hele rækken ud fra max datetime værdi

Hej Alle.

Jeg har 2 tabeller som jeg vil hive data ud af.

Registreringer
og
Personer

i registreringer har jeg følgende opsætning.
ID Uniqueidentifier
Name Varchar(100)
Description varchar(250)
UserID uniqueidentifier
TimeCreated Datetime
Active Bit

i min personer har jeg
UserID uniqueidentifier
Username varchar(100)
Email Varchar(100)

i min registreringer har jeg mange registreringer fra en enkelt userid. Der adskilles her på, id, description og specielt timecreated.

Jeg søger så en måde at fange den aller sidste registrering.
dvs. MAX(TimeCreated), og få alle andre kolonner på den række. + en join med personer tabellen.

Så jeg for den TimeCreated har det korrekte ID, den korrekte description, og den korrekte bruger.
Og jeg skal få en lang række af data, for hver bruger.

Dvs, MAX(TimeCreated) al data, for hver eneste User. Dvs. UserID, skal vel være distinct.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan min sætning skal se ud, da jeg får alt for meget dobbelt data.

Har du nogle hints?
11. februar 2011 - 17:18 #1
Det er ikke 100% klart hvad du vil have.  Hvis du for alle users vil have data for den sidste registrering for hver user saa skulle denne (ikke testede) query give det:

SELECT r.ID, r.Name, r.description, r.TimeCreated, r.Active, p.UserId, p.Username, p.Email
FROM Registreringer r JOIN Personer p ON r.UserId = p.UserId WHERE TimeCreated = (SELECT MAX(TimeCreated) FROM Registreringer WHERE Userid = r.UserId)
Avatar billede cdull Nybegynder
11. februar 2011 - 20:07 #2
Det er lige hvad jeg skulle bruge.
Hvordan kunne jeg ikke gennemskue den :(

Smid et svar. Tak for hjælpen.
12. februar 2011 - 01:12 #3
Svar. (Det har jeg allerede gjort en gang, men svaret synes at vaere forsvundet.)