Avatar billede lense Nybegynder
11. februar 2011 - 13:12 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

alienware 5500i-r3 bsod

HEy m8's

jeg sidder med en laptop ^^ , som ikke vil starte op normalt - efter jeg har installeret skærmdrivere.

BSODs caused by nvlddmkm.sys  - har googlet lidt, og fundet nogle svar. men syntes ikke rigtig jeg er sikker i min sag.

Jeg kan uden problemer starte i fejlsikret, og hvis jeg sletter alt hva der hedder nvidia drivers så kan jeg sagtens starte op i normal tilstand igen.

Men hvad kan jeg gøre for at få installeret en ordentlig skærmdriver?

Kunne ikke rigtig finde ud af problemet - og ønsker lidt hjælp. træls at sidde med 8*600 på en laptop;(

pft
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2011 - 13:18 #1
Har du forsøgt at hente en lidt ældre driver end den nyeste?
Avatar billede lense Nybegynder
11. februar 2011 - 13:21 #2
Nope.. Hmm. Men det kunne jeg jo prøve. Problemet er , selvom det lyder ondsvagt. jeg kan ikke finde ud af hvilken driver der hører til.

er vi enige om det er geforce go 7600? eller..

alienware computeren har 2.0 ghz og 4 gb ram, så mener det skulle være 256 mb gfx. men er ik sikker :( kan du poste link evt?
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2011 - 13:22 #3
Find dit servicetag på maskinen og find den korrekte driver på DELL

http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
Avatar billede lense Nybegynder
11. februar 2011 - 13:26 #4
servicetag? altså model nr?

Jeg prøver lige når jeg kommer hjem - og installere de 2 drivere i forslår. så giver jeg point til den som virker. og hvis det ikk virker?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2011 - 13:29 #5
#2 Kender desværre ikke hvilken grafik der sidder i.
Men Speccy kan fortælle dig det.
http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede haverslev Novice
11. februar 2011 - 13:29 #6
Service Tag er en unik 5-7-cifret alfanumerisk (bogstav og nummer) kode, som du finder på en hvid stregkodemærkat, der sidder på din computer - nok i bunden.

Du kan også finde det på din Faktura fra DELL/Alienware.
Avatar billede lense Nybegynder
11. februar 2011 - 13:33 #7
Okay. Det er ikke min computer men en som jeg laver for en ven, så har kun computer og lader... Men tak for hjælpen drenge, jeg vender ligetilbage, og giver point for bedste svar.
Avatar billede Ole_A Nybegynder
11. februar 2011 - 14:01 #8
Hvis du ikke ved hvilket Nvidia grafikkort der sidder i, så prøv Nvidia's automatiske driversøgning. Link : http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us
Avatar billede lense Nybegynder
11. februar 2011 - 14:06 #9
tak det prøver jeg senere. tak tak tak
Avatar billede lense Nybegynder
12. februar 2011 - 15:27 #10
det virkede ikke- der kommer stadig bsod , hmm, forstår det ikke.
Avatar billede haverslev Novice
12. februar 2011 - 17:15 #11
Hvad og hvorfra har du installeret ?

Ved at bruge servicetsg nr. så får du den helt korrekte driver (drivere) til din maskine, da den bruger det unikke tag til at vise hvilke hardware maskinen er bestykket med.
Avatar billede lense Nybegynder
13. februar 2011 - 15:16 #12
Det virker ikke.

har prøvet driver sweeper, og install mange forskellige drivers, uden held. stadig bsod med samme fejl .

hmm er ved at gå tør for ideer, har også prøvet at install i safemode og genstarte i safemode også genstarte alm, uden held :(
Avatar billede haverslev Novice
13. februar 2011 - 17:50 #13
Selfølgelig virker download via service nr. på Dell`s hjemmeside og som tidligere skrevet så er det de drivere lige netop for din model der bliver tilbudt dig der.

Har du i sammenhæng med dine fjernelser osv. evt ændret på andre ting ?

Prøv evt. først at installere chipset driveren, hvis den er til download via Dell og derefter installere grafikkort driveren.

Har du evt. ændret på directx ?
Avatar billede lense Nybegynder
17. februar 2011 - 14:24 #14
nope har ikke ændret, men ved ik om den understøtter windows 7 ? , fordi det er det som jeg har installeret, kan det være fordi det kun understøtter vista?
Avatar billede haverslev Novice
17. februar 2011 - 18:58 #15
Kan du ikke smide service tag nr. herind, så vil jeg lige tjekke om der findes div. Windows 7 drivere til din maskine.

Tillige skal du være opmærksom på, at der er forskel på drivere, de findes til 32bit og 64bit.
Du kan IKKE bruge 32bit driver til et 64bit system og omvendt.
Avatar billede lense Nybegynder
23. februar 2011 - 12:37 #16
Du gav mig løsningen. 64 bit og 32 bit, jeg havde desværre ik set det var en 64 bit.
Avatar billede lense Nybegynder
23. februar 2011 - 12:37 #17
skriv et svar
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2011 - 13:25 #18
Svar :-)