Avatar billede B_U_S_Y Nybegynder
10. februar 2011 - 21:51 Der er 1 kommentar

Oplever lag hvert 3. sekund i steam. Jeg bruger Nvidia 3d-vision kit.

Hejsa.

Kort og godt, så har jeg købt mig en ny maskine. Her er lidt info om den:

Windows 7 Ultimate 64-bit DK
intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40Ghz
8 Gb hyperX ram
Geforce 580Gtx msi
128Gb SSD Harddisk
2 x 1 Tb Western Digital 64mb cache
Samsung Bluray
1000w Strømforsyning
Acer 120hertz skærm 24"
Nvidia Vision 3d kit.
50/5 MBIT KABLET forbindelse fra Yousee

Det var så mine specs.

Nu til problemet...

Jeg spiller ret meget CS:SOURCE via STEAM. Men det lagger, for pokker det lagger. Men der er system i galskaben. Det lagger nemlig nøjagtigt hvert 3. sekund.
Jeg spiller i 3d. Ifølge Nvidias hjemmeside skulle cs:source og Half-life 2 være "Fremragende". Men på trods af det, er det elendigt at spille med så dårlige vilkår.
Min bærbare Alienware mx17 med enormt dårligere gfx kort kan sagtens køre source og div. uden problemer.

Jeg har slået UAC fra i windows og så kørte den fint indtil jeg skulle genstarte den, så kørte det bare af sporet derfra. Selv i videoydeevnetesten i cs:source lagger den hvert 3. sekund. Så satser ikke på at det er internet forbindelsen. Jeg kører med BULLGUARD antivirus. Og det har jeg prøvet at slukke, fjerne og afinstallere. Så det er heller ikke det.
Da jeg lige har købt maskinen for mindre end 10 dage siden, går jeg ud fra at jeg har de nyeste drivere.

Men er der nogen der har en fornuftig forklaring på¨dette meget irriterende fænomen?
Det er udelukkende hl2 og cs:source der er problemet. Har ikke problemer med Ghostbuster via. steam. Eller cs 1.6.
Andre spil, spiller også ganske fint og uden problemer. Jeg må gå ud fra at min hardware er iorden, da det skulle være det nyeste og i toppen af poppen.
Der er intet støv eller cola i pcen.

Indstillingerne i Steam er sat korrekt mht. internetforbindelse.
Jeg kører dog alt i max opløsning, hvilket jeg også gjorde på min gamle pc, helt uden problemer.

Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak og der ligger 30 point og venter på den rette forklaring/løsning.

Mvh.
Avatar billede B_U_S_Y Nybegynder
10. februar 2011 - 21:53 #1
forresten har jeg også forsøgt at slette lokalt indhold i steam + afinstallere og genindstallere osv. Uden held