Avatar billede caspersn Nybegynder
10. februar 2011 - 09:55 Der er 1 løsning

Menuer i .ts-filer

Hej. Jeg vil til at lægge mine hjemmevideoer over på min eksterne harddisk som skal bruges med tv'et.

I mine hjemmevideoer har jeg i starten af filmen lavet en menu så man kan vælge det kapitel man vil se.

Hvordan fastholder jeg dette med i konvertering fra DVD til .ts?

Jeg bruger MPEG Streamclip 1.2 (men er frisk på at bruge andet program - helst et gratis!)

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede HBP2 Praktikant
10. februar 2011 - 10:13 #1
Det kan du vist ikke.

.ts filer er "transport stream" - et format som er beregnet til at indeholde video+audio. transport stream kan dog også indeholde andet data, teletext f.eks.

DVDer bruger .vob formatet, som er baseret på "program stream" som er en helt anden måske at blande video+audio+data.

Jeg gætter på at programmer som kan vise DVD menuer også forventer at filerne er i en .vob fil.