Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
07. februar 2011 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gammelt telefonstik til LAN stik?

Hej derude.
Jeg står og har et mindre problem.
Jeg bor i et hus med en kælder, jeg har et værelse i kælderen hvor jeg meget gerne skulle have noget lan internet ned.
vi har WI-Fi i huset men da der er mange der bruger det er det ikke altid så godt. Men vi har stadig de gamle telefon stik i kælderen er det muligt at sende net gennem de gamle telefon stik? Nogen form for omformer eller noget?

Det ville hjælpe meget at kunne det, fordi ellers skal vi til at bore huller gennem gulvet.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
07. februar 2011 - 16:10 #1
Hej

Det er nok bedre og billigere at købe nogen af de enheder som sender netværk over strømledninger..

I stil med dem der : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=powerline&sp=all&pid=4174440
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. februar 2011 - 16:11 #2
Har ikke prøvet det eller hørt om nogen der har erfaringer med det, men ved at man kan få lan gennem et almindeligt strømstik:

Findes sikkert flere modeller.

http://www.dustinhome.dk/productdetails.aspx?prodid=5010115015&s=c&c=1&intcmp=con_con
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
07. februar 2011 - 16:17 #3
Den løsning har jeg ikke set før, fungere den ved at man bare sætter indgangen til en router også sætter man udgangen i en hvilken som helst stikkontakt i huset og så er der net det pågældende sted?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 16:19 #4
Det virker udmærket. Kravet er bare at enhederne sidder på samme el gruppe i huset.
Har hørt om at 2 naboer har delt en netforbindelse på denne måde. Kravet er bare der bruges den samme gruppe, også på det eksterne net.
Avatar billede bjornnyborg Nybegynder
07. februar 2011 - 16:20 #5
Okay, det tror jeg at jeg vil prøve. tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 16:26 #6
Du kan tjekke om det er samme gruppe ved at slukke for en gruppe ad gangen for at lokalisere hvordan de hænger sammen.
Avatar billede pixiekiller Nybegynder
08. februar 2011 - 11:20 #7
Hvad med at sætte en billig trådløs router op i kælderen , i forlængelse af den anden trådløse kan den kører som trådløst access point ? Så der trådløst i hele kælderen. Evt hvis det trådløse kører på den udleverede boks fra internet udbyder kan du med fordel købe en d- link gl4300 el. Nyere selfølgelig. Så bliver trådløse markant bedre har jeg erfaret