Avatar billede MTech Nybegynder
04. februar 2011 - 10:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mit trådløse netværk forsvinder konstant

Hej!

Jeg er ved at blive sindsyg! Vores trådløse netværk forsvinder som sagt hele tiden.

Jeg har forsøgt at skifte kanal, har været hele registret igennem mere end én gang. Jeg har skiftet routeren ud med en anden, igen prøvet med alle kanalerne.

Jeg tror problemet er nabo routeren, Der er nemlig fuld skrald på deres signal over ved os. Ellers er om til 7 andre routere som vi kan se, dog med lavt signal.

Er der nogen der kan have en løsning på vores problem?

Jeg er så træt af det at jeg har koblet de stationære på kabel. Men vores bærebare samt smartphones kører jo på det trådløse.

Mvh
Michael Nielsen
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2011 - 10:40 #1
prøv lige
http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_view.html
download er et godt stykke nede på siden - freeware.
så kan du se kanalnumre og signalstyrke på naboer, og ud fra det vælge eget kanalnummer.
Hvis der kun er én, der generer kraftigt, så vælge et kanalnummer, der er +-6 fra det.
Avatar billede bramming Nybegynder
04. februar 2011 - 11:26 #2
Du skal dog stadig være opmærksom på nogle kanalnumre ikke kan aflæses af trådløse netkort. Så hvis du mister forbindelsen helt. så vælg igen et andet kanalnummer.
Avatar billede MTech Nybegynder
04. februar 2011 - 11:51 #3
Hej!
Tak for svarende!
Jeg har prøvet softwaren og vi kører på kanal 8.
Vores nabo på kanal 2 Den måler at vi begge har 100% signal styrke.

Men så har vi 3 andre netværk hvor signal styrken ligger på 20% til 38%. og de ligger på kanalerne: 1, 6, 6 & 6

Så mon ikke det er de 4 sidste netværk der driller?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2011 - 12:03 #4
det er ikke støj, der er problemet - mine 4 naboer har signal på over 75% hos mig, og mit kører uden problemer.
Kanal 11 er nok bedste valg for dig - derudover har jeg ikke forslag til fejlkilder.