Avatar billede elitebt04bt04 Nybegynder
03. februar 2011 - 22:25 Der er 5 kommentarer

Skærm går i pause mode, som den ikke kan vækkes fra..

Hej Fora medlemmer.

Spørgsmålet jeg stiller her er lidt tricky, grundet forbandet mange usikre parametre.

Inden problembeskrivelsen, vil jeg lige bemærke at flere højt kvalificerede it nørder, har prøvet at finde en løsning.

Som overskriften siger, så har jeg en touchskærm, som uden varsel går i sort, selvom at pceen stadigt kører og tasttur kommandoer registreres.

Skærmen er koblet til en industripc, som styrer en 5 akset modelfræser. ( Derfor at vi ved at der stadigt registreres tastetryk, når operatøren betjener det i blinde. )

Detaljer:

Windows Xp 32 bit pro.
AsusRock bundkort, med 2 ekstra pci ISA hostadaptere monteret.
2 gig ram
bla. bla.

Der er tilsluttet en stor UPS, til maskinen.

Screensaver, skærm, og Harddiske er alle stillet til " Sluk aldrig "

Problemet er ved at drive mig til vanvid, da intet umiddelbart syntes at være indstillet forkert.

Vi har prøvet at fjerne touchskærmen samt dennes software, og tilslutte alm. skærm, for at udelukke den.

Nogen der har gode ideer ?? :o)

En frustreret Elitebt.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2011 - 18:24 #1
Hvordan ser din pc ud indvendigt?
Er den fyldt med støv og snavs på grafik kortet, så varme kan være problemet?

Almindelig skærm har så samme problem kan jeg forstå?

Har du været inde i eventloggen for at se hvilke fejl der opstår?
Du kommer derind ved at højreklikke på denne computer og vælge adminisrer-logbog.
Avatar billede elitebt04bt04 Nybegynder
07. februar 2011 - 10:27 #2
Hej 220661

Pc'een er en industripc !! den tager ikke støv ind, men har tjekket.

Log siger desværre ikke noget om det :o(

men tak for forslagene :o)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2011 - 16:12 #3
Pauseskærm er sat til ingen?
UPS er aktiveret i strømstyringsmodellen?
Avatar billede elitebt04bt04 Nybegynder
08. februar 2011 - 10:16 #4
Ja.

Derfor det er ved at drive mig til vanvid :o)

Men nu prøver vi noget helt andet, skifter strømforsyningen..
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2011 - 17:50 #5
Grafik kort driver er den nyeste?