Avatar billede gulerodden Nybegynder
02. februar 2011 - 20:57 Der er 7 kommentarer

Netværkskort til stationær

hey,nu har jeg tjekket både søge funktionen og www.komplett.dk for at finde ud af hvad netværkskort der er godt, men frantly, så har jeg ingen anelse om hvad der er godt til min stationær. vi har ikke mulighed for at få et kabel sat til computeren, så det må blive trådløst der er svaret, men ville høre om i kloge folks havde en idé?

pris: max 800
inbygget (bruger slot inden i): ja

håber i kan hjælpe:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2011 - 21:15 #1
USB?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. februar 2011 - 22:20 #2
Avatar billede gulerodden Nybegynder
02. februar 2011 - 22:43 #3
hehe john, det er derfor jeg skrev "indbygget" :)
helst ikke usb, men alt efter hvad der er bedst tager jeg det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2011 - 20:21 #4
Har prøvet begge.
Min router står (i forhold til pc) foran. dvs. det trådløse signal skulle igennem toweret, hvilket i sagens natur langtfra er optimalt!

Skal det være pci, så vælg et med ekstern antenne.
Noget ala dette: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=DWL-AG530&pn=D-Link&vare=176483

Personligt har jeg de sidste 6 år kørt trådløst på USB netkort.
pt. har jeg dette, som er nr. 2 i rækken: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=407932
Avatar billede gulerodden Nybegynder
04. februar 2011 - 10:51 #5
hvad syntes du har virket bedst? for mit internet skal igennem en væg der ikke er så tyk, og en reol, så det burde ikke være så skide slemt, men ville høre om der var nogen der havde erfaringer med det herinde:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2011 - 20:49 #6
2 vægge, 1 reol og en radiator.
Kører på 80% signal, så det er vist ok :)
Avatar billede gulerodden Nybegynder
08. februar 2011 - 19:18 #7
hehe fair enough, blev til et PCI kort med 3 antenner, ville være sikker på det ville være nyttigt. gider du skrive som svar ?