Avatar billede jtc Nybegynder
01. februar 2011 - 22:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Danmarkskort i vektor format

Jeg skal bruge et danmarkskort i vektor format.

Det er specielt nordjylland med hele limfjorden som jeg skal bruge så det skal ikke være for grovt men heller ikke nødvendigvis over detaljeret.

Men alt har interesse.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede nissen2630 Novice
01. februar 2011 - 22:48 #1
Avatar billede jtc Nybegynder
01. februar 2011 - 23:03 #2
Tak, men vil gerne have det i en mere eksakt udgave da jeg skal bruge en forstørret udgave af kortet
Avatar billede nissen2630 Novice
01. februar 2011 - 23:26 #3
Se om der ikke skulle være noget der kan bruges her :
http://www.free-vector-maps.com/europe_maps.html
Avatar billede jtc Nybegynder
02. februar 2011 - 00:21 #4
De er også for grove
Avatar billede jernrosen3 Forsker
03. februar 2011 - 05:14 #5
Et forsøg herfra :

som .ai format til Illustrator : http://gupl.dk/55719/

og som .eps til øhhhhh ? : http://gupl.dk/55720/
Avatar billede jtc Nybegynder
03. februar 2011 - 21:46 #6
Jeg sætter pris på dit forslag men det er stadig ikke præcist nok når man ser på området omkring limfjorden og nordjylland
Avatar billede jernrosen3 Forsker
04. februar 2011 - 06:57 #7
Jeg har selv lavet de 2 forsøg, så jeg kan sådan set selv bestemme hvor mange detaljer der kommer med på kortet.

Spørgsmål : hvad præcist er det du mangler ? Veje, byer etc ? Farver ? Topografiske højdekurver ?
Avatar billede jernrosen3 Forsker
04. februar 2011 - 08:38 #8
Sidste forsøg herfra :

som .ai : http://gupl.dk/55750/

som .eps : http://gupl.dk/55751/

Kortene er ikke rensede i kanterne og navne er lidt grumsede - jeg gad simpelthen ikke at fluekne''e mere i dem *S*

Håber de kan bruges.

Hvis de kan, beholder du bare point selv *S*
Avatar billede jtc Nybegynder
05. februar 2011 - 12:26 #9
Hej

Det jeg umiddelbart skulle have mere præcist var kystlinien.
Veje og byer er ikke nødvendigt men ok :-)

Men det ser meget bedre ud nu :-)

Må jeg spørge hvor du har grundkortene fra?
Og er det muligt at lave det for hele DK
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. februar 2011 - 14:24 #10
*S* jeg har brugt krak.dk og ctrl-print screen - Importeret til photoshop - lavet farveseperationer - klippet klistret - importeret billederne i illustrator og kørt autotrace. Derefter samlet alle de forskelligte trace til ét samlet billede.

Og ja -  det kan sagtens lade sig gøre for hele DK - bare et spørgsmål om tid, lyst og kræfter.
Avatar billede jtc Nybegynder
05. februar 2011 - 17:49 #11
Problemet er så bare at der er en hulens masse objekter og ingen lag så hvis jeg fjerne teksten skal jeg til at lukke alle hullerne som opstår.

Men du skal have tak for hjælpen så hermed dine fortjente point :-)
Avatar billede jtc Nybegynder
05. februar 2011 - 17:50 #12
Forresten opret lige et svar så jeg kan give dig dine point :-)
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. februar 2011 - 17:55 #13
Ok - svar *S*