Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
01. februar 2011 - 01:59 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hjælp søges!!!! - Windows XP

Goddag!

Her i nat gravede jeg min nyeste computer frem af støvet, hvor den har ligget i ca. 8 måneder da jeg ikke kunne tænde den på det tidspunkt så derfor har jeg brugt min gamle.
Jeg fik den tændt her i nat og finder ud af at jeg desværre har glemt mit kodeord og derfor prøvede jeg at logge ind på administrator account via. safe mode men 2 problemer kommer frem.

1. Jeg trykker for at skrive password til administrator account og 2 sekunder efter genstarter den automatisk computeren.

2. Der er et password på min administrator account.. Jeg ved ikke hvad jeg har tænkt på, men er der en måde at slippe af med det?

- Nikolaj
Avatar billede jjam Juniormester
01. februar 2011 - 07:21 #1
Der findes en del programmer til at nulstille password på XP.
Som regel bootes på CD.
Prøv at søh på google på xp reset password
Jan
01. februar 2011 - 08:21 #2
http://www.hirensbootcd.org/download/
download dette og brand det ud på en CD boot op på det. gå ind i dos programmer og find den til at nustille passwords
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 13:16 #3
Det prøver jeg så (:
- Og undskyld for det sene svar, men jeg har haft ret travlt de seneste par uger.
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 13:37 #4
Det virker ikke som om at min bærbar vil brande filerne ud på en CD - Er der nogen alternativ metode til at komme forbi admin pass / user pass på min stationær? Evt. ved hjælp af LAN?
11. marts 2011 - 13:43 #5
lad den tænde, klik på den bruger du gerne vil ind i og tryk så control alt delete 2 gange, så skulle der gerne komme et vindue frem med bruger navn og adgangskode. der skriver du administrator som login og ingen password og tryk så enter
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 14:17 #6
"Systemet kunne ikke logge dig på. Kontroller, at brugernavn og domæne er korrekt. Skriv derefter din adgangskode igen. bla bla bla"

Der ér et password på administrator kontoen, og det kan jeg heller ikke huske :s
11. marts 2011 - 14:31 #7
har du haft givet din indbyggede administrator bruger kode?(:
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 14:41 #8
Ja, desværre
11. marts 2011 - 14:54 #9
prøv hirens og så brænd med IMGburn
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 15:06 #10
Det vil jeg prøve
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 15:08 #11
Det kan godt være at jeg er retarderet, men det ser ikke ud som om at det er muligt Oo
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 15:45 #12
Sådan, nu fik jeg løst det
- nu må vi bare se om jeg kan resette mit password på min stationær, når brændingen er fuldført
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 16:09 #13
Den var igang og havde startet programmet op, men jeg fik en blue screen :/
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 16:16 #14
Jeg tror at jeg fik ændret passwordet nu, men hver gang jeg prøver at logge på computeren, kommer den med valgmuligheder for om jeg vil starte i fejsikret etc. etc. - også har jeg prøvet at vælge både "Start som sidste gang systemet virkede ordentligt" & "start windows normalt", men jeg får blue screen ved begge de 2 valgmuligheder
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 16:21 #15
Selv fejlsikret giver blue screen :/
11. marts 2011 - 16:39 #16
gendan den fra et par dage siden (:
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 16:44 #17
tekniske oplysninger: *** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x8a505008, 0xc0000102, 0x00000000)
- Det er den sidste del af beskeden fra blue-screen.
Nogen der har en idé om hvad jeg kan gøre?
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 16:53 #18
Hvordan gør jeg det, hvis jeg ikke kan komme ind på windows overhovedet? Oo..

Min bluescreen begynder når windows prøver at loade
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 17:31 #19
Nu fik jeg vidst løst problemet med blue screen, men passwords er der stadig.. Jeg prøver at skifte dem igen
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 17:38 #20
Password-ændringen virker ikke :/.. Det ser ud som om at den ikke gemmer når jeg prøver at ændre det.
11. marts 2011 - 17:53 #21
prøv at start op i mini linux, fra CD, og fjern password der
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
11. marts 2011 - 18:28 #22
Efter et par timers hård og intens kamp, fik jeg den endelig til at fungere.. Tusinde tak for hjælpen, vkristofferschiemann
11. marts 2011 - 22:16 #23
giver du point(:
godt det lykkeds
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
19. marts 2011 - 15:59 #24
Done!
- Og tusinde tak for hjælpen