Avatar billede ulf Nybegynder
28. juli 2001 - 23:05 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Findes der en Login log!

Hej,

Findes der en eller anden login-log i Win 2000, hvor man kan se hvilke brugere der har været logget ind og hvornår de evt. har været logget osv.

På forhånd tak...

Ulf
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. juli 2001 - 23:20 #1
Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Local Security Policy -> Local Policiees -> Audit Policy.

Her kan du vælge \"Audit logon events\" .. denne sætter du til Succes og Failure.

Her efter kan du se det i Event Vieweren under security.
Avatar billede flagz Nybegynder
28. juli 2001 - 23:37 #2
Hej Ulf

Der findes en login-log i Windows 2000, faktisk er det muligt at audite (logge) en hele masse ting under Windows 2000. Det er bare ikke slået til pr. default.

Nu kan jeg ikke læse ud af dit spørgsmål, hvordan dit netværk er sat op m.m.

Du skal gøre følgende for at slå auditing (overvågning) af logon hændelser.

Vælg Start|Prigrammer|Administration|Lokal Sikerhedspolitik

Under Lokale Sikkerhedspolitikker skal du vælge overvågningspolitik.

Det punkt du er interesseret i hedder overvåg logonhædelser. Dobbeltklik på dette punkt to gange.

Du kan nu vælge om du vil overvåge Vellykkede og/eller mislykkede logons på computeren. Vælg
Vellykkede og tryk på OK.

Højreklik derefter på Sikkerhedsindstillinger i \"træ\" vinduet til venstre og vælg genindlæs.

Alle vellykkede logons vil nu blive lagret i en log fejl. Du vil kunne se hvem der loggede på og hvornår.

Til at læse denne logfil skal du bruge Event Viewer.
Du får adgang til den på følgende måde: Vælg Start|Programmer|Administration|Computer administration.

Udvik derefter logbog og vælg sikkerhed. Du kan nu læse logon loggen ved at klikke på den.

Bæmærk at du skal være logget på computeren som adminstrator for at for adgang til sikkerhedsloggen.
Avatar billede ulf Nybegynder
29. juli 2001 - 00:27 #3
Flagz> Tak for en kanon vejledning - Det er sjællent at man ser sådan en grundighed. Du fortjener helt klart 60 Point - verse artig og endnu engang mange tak....

Goulduck>Du var også med, så du får de 30 point og også tak til dig...

v/Ulf
Avatar billede flagz Nybegynder
29. juli 2001 - 00:48 #4
Det var så lidt, tak for pointene.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. juli 2001 - 01:37 #5
Ja, det vil jeg også sige... du gør det sku flot! :-)