Avatar billede hrohibil Nybegynder
24. januar 2011 - 18:27 Der er 1 kommentar

Computer Specifikationer

Hej.

Lige 2 spørgsmål:

1:
Jeg er på kig efter en ny computer og har fundet den her "King Cobra" som man selv kunne konfigure lidt på. Så jeg har valget den med disse her specs:

Processor: INTEL Core i7 950 / 3.06 GHz - Quad Core
Motherboard: ASUS P6X58D-E - ATX - iX58 - USB3 - SATA600 -FireWire
RAM: 24GB -Corsair XMS3- DIMM 240-pin-DDR3-1333 MHz/PC3-10666- CL9 - 1.5 V
Grapfic: NVIDIA GeForce GTX 580-1.5 GB - GDDR5 SDRAM-PCI Express 2.0 x16
Harddisk: 80 GB - Intel X25-M - SSD og en  WESTERN DIGITAL Caviar Green - 1.5 TB

Ville denne computer kunne håndtere f.eks adobe´s CS5 kollektion programmer samt 3D aplikationen Cinema4d uden de store problemmer?

Jeg har læst deres minimum krav, og der vil den jo være overlegen men jeg tænker på at trække tungt læs?

Den skal hovedsageligt bruges til videoredigering som privat bruger selvfølgelig. Men sammentidig må den da gerne kunne trække nogle enkelte tunge spil.

Men er grafik kortet fint nok til både spil og tungt grafik arbejde?

2:
Og Sidste spørgsmål. Med Windows 7 installeret, hvordan får man computeren til at udnytte de 24GB ram, eller sker det automatisk?

Mvh HRB
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2011 - 18:41 #1
Ang. max ram, så husk at investere i 64bit, men også pro eller ultimate. Home premium x64 kan max udnytte 16gb.
Samtidig så dobbelttjek at de programmer du skal bruge også kan udnytte alle ram.