Avatar billede bobjoern Nybegynder
24. januar 2011 - 10:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skjule 0 værdier i en pivot tabel

Hej

Håber i kan hjælpe mig med at knække denne nød.

Jeg har +200.000 linier med lagerdata som jeg opsummerer med en pivottabel.

Da jeg kun vil se varer med beholdning på, vil jeg vide om der er nogen der kender en måde hvorpå man kan skjule 0 summer i en pivottabel?

Se nedenstående meget simple udklip for illustration.

http://billedeupload.dk/photo/2011-01/3a8799bf/Udklip.PNG.html
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2011 - 11:47 #1
Træk Enheder til Rapportfilter (forudsætter du har Excel 2007+)
I Rapportfilter-boksen sæt fliueben ved Vælg flere elementer. Fjern flueben ved 0.
Avatar billede Skov1969 Nybegynder
24. januar 2011 - 12:00 #2
Og hvis du på et andet tidpunkt vil udelukke det der er større eller mindre end en bestemt værdi, kan du trykke på den lille pil udfor "Varenummer". I rullepanelet vælger du "Værdifiltre" og så en af de forskellig muligheder.
(forudsætter vist også Excel 2007+)
Avatar billede excelh Nybegynder
24. januar 2011 - 11:58 #3
en anden løsning kunne være at,( i Excel 2007). Marker hele kolonnerne over pivottabellen( f. eks A:D), gå i data filter, og du bruger det som et normalt filter i Excel, og filtrerer 0 værdier fra.
Avatar billede excelh Nybegynder
24. januar 2011 - 12:07 #4
du kan også stille dig i cellen til højre for pivottabellen, og klik data filter, excel finder selv ud af at påsætte filter på pivot data.
Avatar billede bobjoern Nybegynder
24. januar 2011 - 13:00 #5
dkhanknu: Det fungerer ikke - det er en sum der genereres ud fra fx. 1000 bevægelser, og det rapportfilter filtrerer på bevægelsesværdierne og ikke på den samlede sum.

Excelh: Det fungerer ikke. Jeg anvender slicere, så når jeg vælger en anden varegruppe dør filtret udenfor tabellen.

Skov1969: You're my man :)
Avatar billede bobjoern Nybegynder
24. januar 2011 - 13:02 #6
Takker
Avatar billede bobjoern Nybegynder
24. januar 2011 - 13:04 #7
Skov 1969 venligst send svar
Avatar billede excelh Nybegynder
24. januar 2011 - 13:08 #8
bobjoern, det fungerer i 2007, hvilket jeg også har skrevet. Slicere hører 2010 til.

Så en anden gang var det en god idé at skrive hvilken version excel du kører. Så får du kun svar der vedrører den version du bruger
Avatar billede Skov1969 Nybegynder
25. januar 2011 - 09:15 #9
Hermed svar

Jeg vil dog også bede dig om i fremtiden, altid at skrive version på. Det gør alting lidt nemmere. :-)