Avatar billede tandersendk Nybegynder
23. januar 2011 - 23:46 Der er 6 kommentarer

Underligt problem med at genkende processor

Jeg har købt et brugt bundkort, Asus P5N-E SLI og en processor Intel Celeron 2.66
ALt virker fint bortset fra den skriver:
"Unknown cpu detected - bios update is required to unleash its full power"
Hmmm - trykker jeg F1 starter windows fint og alt kører som det skal!
Jeg har installeret Bios på ny uden held adskillige gange - ligesom jeg har prøvet med Asus updater, som jeg dog ikke kan få til at hente noget som helst.

Hjælp vil blive belønnet fyrsteligt!
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2011 - 08:16 #1
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=KyHOsOKWujC2QguJ

hvilken bios bruger du

den sidste hedder det her

Version 1406

der ligger faktisk 18 stk.
Avatar billede tandersendk Nybegynder
24. januar 2011 - 12:48 #2
Jeg har installeret 1406 - så det er ikke det, desværre
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2011 - 13:37 #3
tag batteriet ud på bundkortet i et par minutter og start den op og gå i bios og save

m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2011 - 19:31 #4
Hjælper #3 ikke, så prøv med et nyt batteri til bundkortet.
Avatar billede tandersendk Nybegynder
24. januar 2011 - 22:29 #5
Prøvede med at tage batteriet ud et par timer - den var svær at få liv i bagefter, men det hjalp desværre ikke.
Nu prøver jeg at købe et nyt batteri i løbet af ugen - hvis jeg kan finde et herude i ødemarken.

Er der andre bud på problemet - det er ret irriterende
Avatar billede tandersendk Nybegynder
25. januar 2011 - 19:59 #6
Hej igen

Har nu prøvet med et nyt batteri - uden held - kan se bios er den nye version jeg har installeret - men fejlmeddelelsen er den samme - er der nogen der har en god ide til at løse dette problem.