Avatar billede Laes Nybegynder
23. januar 2011 - 22:47 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Siden kan ikke vises, men der er fobindelse fra router til netkort.

Hej eksperter...

Har noget tid været i færd med at prøve at få en kollegas bærbar på nettet.. Og er nu ved at løbe tør for løsninger :(

Det er en Acer Travelmate 2490 med Vista..

Den får både hjemme hos ham og hos mig , fint forbindelse til trådløs router(Zyxel)

Den siger at der er oprettet forbindelse til zyxel.. men... adgang kun lokalt ??

For en god ordens skyld var her lige en ipconfig:
C:\Users\Lars Torjysen>ipconfig

Windows IP-konfiguration

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::85ef:c529:662b:bd72%17
  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.189.114
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 13:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 20:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 14:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Og en ipconfig/all:

C:\Users\Lars Torjysen>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : pia
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5007EG Wireless Netw
ork Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-19-7E-0B-E1-80
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::85ef:c529:662b:bd72%17(Foretrukken)

  Automatisk konfiguration af IPv4-adresse . . : 169.254.189.114(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                  fec0:0:0:ffff::2%1
                                                  fec0:0:0:ffff::3%1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Integreret controller til Broa
dcom 440x 10/100
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-D4-D2-2D-37
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#3
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 13:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{1504ABE3-B968-4BEC-82D
4-6C7BA911B970}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 20:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 14:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Hvis det på nogen måde kan hjælpe..
På forhånd tak. mvh Lars
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2011 - 23:06 #1
Hvor kommer IP adressen fra?
Der er tilsyneladende ingen standard gateway, er netkort og router sat til DHCP?
hvilken ip kører routeren på?

prøv lige en "ipconfig /all" og så se om der står noget ved DHCP
Avatar billede lzs Nybegynder
23. januar 2011 - 23:08 #2
ahh sorry, så ikke du havde den nedenunder, men ser ud som om den slet ikke har forbindelse til routeren ud fra det der.
så prøv med statisk ip i stedet, hvis ikke det er prøvet.
Avatar billede kimtheman Novice
23. januar 2011 - 23:15 #3
Mange lige lidt mere viden..osv.

Har i samme internet udbyder? Og er det prræcist samme router model i sætter op begge steder.

Kan andre computere tilgå internettet trådløst fra selv de samme routere?

Hvad med andet udstyr som mobiler osv kan de gå på trådløst?

Hvis i kun har prøvet denne ene bærbar så find noget andet og prøv at tilgå internettet trådløst med denne.
Avatar billede Laes Nybegynder
23. januar 2011 - 23:44 #4
IZS#
Statisk ip? er jeg ikke lige med på hvad er .. men i netværks og delingcenteret er der forbindelse mellem :
Denne computer og Zyxel(som routeren hedder)men ikke mellem Zyxel og Internet..Der er et kryds over?

Kimtheman# jep vi har samme udbyder og router, sågar... hans kan ikke gå på nogle af stederne , min kan gå på begge steder?
Og min mobil går også fint på...

Skyd endelig løs hvis der skal mere info til :)
Avatar billede kimtheman Novice
24. januar 2011 - 06:35 #5
Prøv at kig på hans netkorts indstillinger.
Avatar billede Laes Nybegynder
24. januar 2011 - 18:38 #6
Det har jeg skam gjort... Men er ikke så skrap til "netværk" så fandt ikke umildbart nogle fejl der..? Hvad bør jeg kigge efter?
Avatar billede Laes Nybegynder
24. januar 2011 - 18:46 #7
""prøv lige en "ipconfig /all" og så se om der står noget ved DHCP""
#Izs...
Der står jo faktisk at DHCP ikke er aktiveret.. Hvad skal det sige? og i såfald hvordan kan det ændres?
Avatar billede lzs Nybegynder
24. januar 2011 - 22:04 #8
IP'en som computeren har, altså 169.254.x.x er så vidt jeg ved en ip der bliver tildelt, når der ikke er noget aktivt DHCP, men som jeg ser det, så står der at DHCP er aktiveret.
Mit forslag er at prøve med kabel og så se om den kan komme på nettet ad den vej og så lav en ipconfig /all, hvis du kan komme på der. Jeg kan også forklare dig, hvordan du indtaster en statisk IP, men det kræver at du ved, hvad standard gateway'en er?
Avatar billede Laes Nybegynder
24. januar 2011 - 22:08 #9
Okey, det kan godt være jeg husker forkert..
En statisk ip.. er det bare at man tildeler den en "fast ip"? for det ved jeg godt hvor man gør.. ved bare ikke hvad jeg skal kalde den?? beklager men er sgu lidt blank på netværk :)hvordan kan man evt finde standardgateway´en ?
Avatar billede lzs Nybegynder
24. januar 2011 - 22:28 #10
yup det er det samme :)
Du kan prøve at se om du kan finde routeren på den her side, hvis du ved hvad den hedder
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Her kan du se hvad den som standard er sat til.
Avatar billede Laes Nybegynder
24. januar 2011 - 23:27 #11
Hmm. nej den var desværre ikke på listen..

(Det er en (Tilgin HG1350)Formentlig fra Zyxel). Men syntes heller ikke jeg kan finde hverken ip eller standardgateway i instruktions bogen eller på Tilgins hjemmeside..
Avatar billede Laes Nybegynder
24. januar 2011 - 23:39 #12
hmm.. nu ville jeg lige prøve at sætte den til med kabel.. og lave ipconfig/all for at se... men det viser sig at der kan den heller ikke gå på nettet...i delingcenteret viser den stadig at der er god forbindelse både til fast og trådløst.. men adgang begrænset??
Avatar billede kimtheman Novice
25. januar 2011 - 17:14 #13
Når du afprøver med kabel, så slå trådløs funktion fra og genstart, og så skulle den gerne kunne gå på.

Går den på der, så få opdateret både driver til det trådløse netkort og routerens firmware, og se om problemet så ikke bliver løst.
Avatar billede Laes Nybegynder
26. januar 2011 - 10:08 #14
Nååeh, den skal genstartes når man sætter kablet i.. så var det nok derfor den blev ved med at hoppe på det trådløse gang på gang trods at jeg gang på gang slog det fra.. det prøver jeg da lige :)
Avatar billede ZiiFii Nybegynder
26. januar 2011 - 22:34 #15
Nulstilling af alt vedrørende netværkskort.>>>

tryk på start, i søgefeltet skriver du >>>  cmd  <<< og trykker enter, så skulle der gerne åbne et vindue med sort baggrund, her skriver du >>>    netsh winsock reset  <<< og trykker enter, herefter genstarter du pc, så skulle alt gerne være nulstillet.

IP 169.254.x.x er en intern adresse som windows tildeler netkortet når det ikke får en ip ude fra.

en anden ting, kan windows identifisere netværket?

prøv at sætte kabel melle pc og router og genstart så routeren.

slet evt. det trådløse netværk så windows ikke kender.

åben NETVÆRK OG DELINGSCENTER, i venstre side skulle i gerne finde teksten ADMINISTRERE TRÅDLØSE NETVÆRK, tryk på teksten og fjern netværk.
Avatar billede Laes Nybegynder
27. januar 2011 - 21:20 #16
Hmm. mærkeligt... nu prøvede jeg at sætte kabel til og genstarte routeren... og kører en ipconfig/all(som ses nederst)

Og der er da kommet nye "adresser" til:

Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . .: 192.168.1.1
IPv4-adresse . . . . . . . .  : 192.168.1.240(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . .. : 192.168.1.1

men stadig ingen internet....
Og den skriver stadig ,: kun adgang lokalt

Hva mer vil den ha ?:)

Bemærkede lige at der stod at både trådløs og fast forbindelse hedder ( 2 )... aner ikke om det kan hjælpe)?

-----------------------------------------------------

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : pia
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Integreret controller til Broa
dcom 440x 10/100
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-D4-D2-2D-37
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::78b7:3400:6999:a690%8(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.240(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 26. januar 2011 20:55:26
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 26. januar 2011 21:59:52
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 167778004
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0D-F5-A2-01-00-16-D4-D2-2D-37

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 11:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 13:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{1504ABE3-B968-4BEC-82D
4-6C7BA911B970}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 20:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 14:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

C:\Users\Lars Torjysen>ipconfig/all
Avatar billede ZiiFii Nybegynder
27. januar 2011 - 22:47 #17
det ser rigtigt ud bortset fra DNS (Domain Name System)

Denne skulle gerne leveres af ISP (Internet Service Provider), f.eks. er Telenor pri. DNS 242.212.40.3 og sek. DNS 242.212.40.51
så det ser ud til routeren ikke er sat rigtig op.

Kan den komme på nettet hvis du kabler direkte mellem pc og modem?

Hvem er ISP?
Avatar billede lzs Nybegynder
27. januar 2011 - 22:55 #18
DNS'en er da rigtig nok, den kører igennem routeren, men om der er en fejl i routeren er jo ikke til at vide.
Du kan evt. prøve at køre med openDNS 208.67.222.222
Avatar billede Laes Nybegynder
28. januar 2011 - 13:45 #19
okey, begynder lidt at mistænke netkortet for at istykker.. men hvordan ændre jeg til openDNS 208.67.222.222 ?
Avatar billede Laes Nybegynder
28. januar 2011 - 20:18 #20
Det er Bredbånd Nord (dvs. Fibernet) der er udbyder... Både for mit og min kollegas vedkommende
Avatar billede kimtheman Novice
28. januar 2011 - 22:26 #21
Det er nok ikke netkort der er fejl på hvis du hverken kan komme på trådløst eller med kabel og andre kan komme på.

Så må det være opsætningen på routeren eller lign. det er galt med.

I kan også få en ud til at løse problemet for jer istedet for at bruge mere tid på det.
Avatar billede Laes Nybegynder
29. januar 2011 - 00:46 #22
Hmm.. siden at min egen bærbar kommer på uden bøvl på fast og trådløst.. kan jeg ikke se logikken i at det skulle være routeren der fejler noget...

har bemærket at disse to mangler..

Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

Og ved at læse denne : http://www.eksperten.dk/spm/646765
er der noget der siger mig at jeg skal ind i router config´en... hvordan gør man det? det tyder lidt på at være samme issue ca.
Avatar billede kimtheman Novice
29. januar 2011 - 12:27 #23
Alså hvis du med andre bærbar, stationære, telefoner eller lign. godt kan gå på så er det nok ikke routerens indstillinger der hjælper noget.

Men er routeren ikke sat ordentligt op fra starten af, og det kun er en computer der kan komme på så er det noget opsætning. Men du skriver jo at dine telefoner osv nemt kan gå på...Så...

Det kan også være noget firewall der spære så den ikke kan tilgå nettet.

Start i fejlsikkert tilstand med netværk (Tryk F8 under opstart (Og kablet skal være sat i computeren, så altså ikke trådløst)).

Prøv derefter at tilgå nettet.
Avatar billede Laes Nybegynder
31. januar 2011 - 13:00 #24
Det viser sig nu at det ikke er mit eget net jeg har forsøgt at komme på.. for ham lige at at se om han nu efter der er kommet gateway dns og undermaske, kan komme på nettet... opdatere senere..
Avatar billede kimtheman Novice
31. januar 2011 - 20:10 #25
Forstår ikke lige hvad du mener med "Det viser sig nu at det ikke er mit eget net jeg har forsøgt at komme på.." Vil det sige du ikke har haft tjek på hvilken trådløst netværk du har forsøgt at logge på?

Og hvad så med hjemme ved ham, der var det også en andens net du forsøgte at logge på?
Avatar billede Laes Nybegynder
02. februar 2011 - 21:26 #26
Nej der hvor jeg bor er der 137 lejligheder med samme router, dermed lidt svært at finde rundt i... og er lige flyttet dertil, så har ikke haft tid til at tænke over internet endnu... men har prøvet at koble den på ude på jobbet.. heller ingen held... men har haft en IT mand til at kigge lidt på den, og han fandt for det første en Trojan Horse media v5 eller noget i den stil, som muligvis kunne have ødelagt noget.. Han fandt ud af at der var en "port 80" var blokeret.. og han mente at det kunne være en "regel" i en firewall som hedder COMODO som man umildbart ikke sådan lige kan slå fra eller finde så man kan ændre i den??

han havde desværre lidt travl, så nåede ikke at få det løst færdigt..

Nogen der kender noget til COMODO, for syntes ikke umildbart at jeg kan opsnappe noget på google...

Smider GERNE 100 point yderlige for et løsende svar :)
Avatar billede Laes Nybegynder
02. februar 2011 - 22:14 #27
Samme mærke/type router , naturligvis :)
Avatar billede Laes Nybegynder
18. februar 2011 - 14:08 #28
Nåeh, den blev sgu lukket med en re inst... men tak for alle de gode råd :) point, smid svar :)
Avatar billede Laes Nybegynder
02. maj 2011 - 10:52 #29
Bum