Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
23. januar 2011 - 11:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forslag til køb af bærbar

Hej alle

det er jo en herrens vildmark derude af utallige bærbare, så jeg står og er ganske forvirret. Jeg skal have fat i en ny en, og mine krav er kun, at den skal kunne køre musikprogrammet Cubase fejlfrit. Den skal selvfølgelig være up-to-date og være "fremtidssikret" mht. specs.

Jeg håber, at der er nogle, der vil komme med nogle forslag.

På forhånd tak.

Mvh. Morten
Avatar billede Neobonde Nybegynder
23. januar 2011 - 11:40 #1
Jeg vil nok forslå en lenovo g560. da den har quad core processer. og 4gb ram. den er super god til at køre programmer der kræver meget bare det ikke er på grafik kortet.

håber det hjalp dig.
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
23. januar 2011 - 11:52 #2
Hej Neobonde. Alletiders forslag. Jeg havde selv kigger på denne Lenovo - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281858.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 11:53 #3
Nu skariver du ikke noget om prisleje.

Men idag skal man kun gå efter bærebare med de nye processorer, som i Intel er Core I3/I5 og I7, samt AMD`s Turion X2.
De er nede i en pris der er på højde med de "ældre" og mere strømslugende cpu`er.

1. http://www.befro.dk/shop/msi-notebook-cx623-11966p.html

Den en core I5 processor, har 2 grafikkort, det ene er beregnet til alm. skrive opgaver, mails, internet osv. - det andet er til mere grafiktunge opgaver så som 3D og medium spil.
Fordelen er, at du har en lang batteri tid på maskinen, når den kun bruger "on-board" grafikkortet.

2.En med lidt bedre processor, som kan køre op til 2,8Ghz i turbo boost, såfremt der er behov for det.
Tillige har denne også 2 grafikkort, men et betydelig bedre "dedikeret" end den jeg henviser til ovenover.
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=93541&prodid=375133
Avatar billede mortentholstrup Nybegynder
23. januar 2011 - 11:56 #4
Prislejet er egentlig deromkring det, som dine forslag ligger på. Jeg vil nok maks. give 6000-6500. Disse fungerer vel også fint til Photoshop?
Avatar billede Neobonde Nybegynder
23. januar 2011 - 11:57 #5
Jeg har købt denne lenovo og den er Perfect til mig og den koster "kun" 4500 kr
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 12:04 #6
De maskiner jeg henviser til, kan med lethed køre PS og for den sags skyld også #D programmer og spil i medium klassen.

Den største fordel ved maskinerne er, de 2 grafikkort der er i maskinerene.
De skifter selv efter  - hvad der er behov for i grafik.
Men har den store fordel at de ikke bliver så varme og derved ikke skal køle så meget med blæserne - det giver en meget lang batteri tid, sammenholdt med de nye og mindre strømkrævende processorer.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 12:04 #7
#D programmer  = 3D programmer