Avatar billede king_frusty Nybegynder
23. januar 2011 - 09:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Check af Harddisk

Hejsa

Findes der ikke et RIGTIG godt gratis program til at checke en Harddisk med. Jeg har en 2½" harddisk (sata). Når jeg installere Win7 eller Vista. så kommer den sommetider frem med en BSOD og en "Kernel_Data_Inpage_Error". Når jeg googler den, så ser det ud som en memory eller Harddisk fejl, jeg har skiftet memory på denne bærbar pc, så det kan jo ikke være det. Jeg har lavet en CHKDSK C: /F /R for at checke disk. Men den kommer stadig frem en gang imellem. Tror min Harddisk er ved at være udbrændt.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 09:17 #1
Kender ikke selv disse "chekere", men her er et udvalg:
http://en.softonic.com/s/scan-disk-error
Avatar billede jih Nybegynder
23. januar 2011 - 09:19 #2
Hvad for en producent er det?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2011 - 09:21 #3
Ps hvad med de reivere du smider på pc efter du har installeret. Er de af den nyeste version? Tænker specielt på chipsætdriveren, som har kontrol over komunikationen på bundkortet.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 09:22 #4
Avatar billede jih Nybegynder
23. januar 2011 - 09:27 #5
Jeg ville nok hellere køre GwScan hvis jeg ikke vidste hvem producenten er, og SeaTools hvis det var SeaGate.

Hiren's BootCD er en gratis download som kan hjælpe dig med fejlfinding af alt hardware/software på computeren, og giver en masse andre freeware programmer. Den har disk checkere til alle producenter jeg kender og meget mere. :-)

http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 09:28 #6
Tja, nu kan seatool bruges på ALLE uanset navn :-)
Avatar billede jih Nybegynder
23. januar 2011 - 09:35 #7
jeg ved at det KAN bruges på alle, men jeg ville nu alligevel bruge producentens egen disk checker for at være 100%. Jeg har flere gange været ude for at en disk checker melder ingen fejl, hvor jeg så prøver producentens egen, så finder den læsefejl.

Ville bare lige smide et tip ind, og hvis man vil bruge SeaTools, så ligger det jo også i hiren's boot cd ;-)
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2011 - 09:40 #8
Ikke enig, seatool gør nøjagtig som alle andre af den slags værktøjer.
Hvad sker der da mere i en hitachi end en Maxtor ? - nemlig Intet :-)
Avatar billede jih Nybegynder
23. januar 2011 - 09:44 #9
Jeg er da enig i hvad du siger, og ved at de fleste disk checkere er ens - i fleste tilfælde, men i mit arbejde har jeg flere gange været ud for at den ikke melder fejl uden så at jeg bruger den rette. Syntes bare lige det var værd at nævne ;-)
Avatar billede king_frusty Nybegynder
26. januar 2011 - 13:44 #10
Meget interesante input, vil lige kigge nogle af dem igennem.
Med hendsyn til HD producent, så er jeg ikke sikker, da det er min lillebrors laptop, det er en Medion M98100, og har haft seriøst problemer med at finde win7 driver til dem, de ligger ikke inde på Mediaons hjemmeside.
Men vil lige prøve nogle af jeres foreslag, og så kommer jeg retur med hvad der er sket :)
tak indtil vidre
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2011 - 19:51 #11
Prøv lige at oplyse dem Medion`s MD nr. !
står normalt på mærkaten.
Avatar billede king_frusty Nybegynder
27. januar 2011 - 12:13 #12
Haverslev ... det er Prøvet og når jeg indtaster "msn Nummer" så kommer der kun drivers frem til ALT andet end Win7

220661... Fandt et par gode programmer der på den link, der er 150 bad clusters på HD, så jeg tror jeg skifter den. Kan du ikke lide smide et "svar" så du kan få dine points
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2011 - 19:38 #13
Svar kommer her.