Avatar billede AlexKH7 Nybegynder
20. januar 2011 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grumset Billede Blu Ray

Hej jeg har et problem.
Når jeg afspiller blu ray film fra min computer vises der et meget grumset billede.
Billedet er generelt skarpt og kvaliteten er god, men i mørke sener kan man se at filmene er meget grumsede (små korn over alt)
Og samtidig er min lyd meget dårlig og skratter ved baslyde i alle mine blu ray film. Hvad kan der være galt??

Jeg bruger Windows XP Pro og har en Samsung Blu Ray disc drive og bruger et 500kr's ClickTronic 10m HDMI kabel.
Min skærm er 40" Samsung Full HD og det hele et-eller-andet til 5000kr fra Fleggaard.

Jeg har på et tidspunkt downloadet Trasformers 2 i 1080p på 20Gb Og den var KNIVSKARP uden noget som helst at komme efter. Der virkede lyden uden problemer og min lyd virker også generelt og DVD film er heller ingen problem. Kon problemer med billede og lyd ved afspildning fra drevet.
Min lillebror har samme problem med sin Bærbar.
Hvad skal jeg gøre? Håber i kan hjælpe.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2011 - 15:24 #1
du mangler kraft til håndteringen - drevet er for langsomt.
lav en billed-fil af skiven, og afspil den via et virtuelt drev.
fx http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm
Avatar billede AlexKH7 Nybegynder
24. januar 2011 - 19:49 #2
Okay så mit drev er for langsomt eller hvad? Og hvor hurtigt skal det kunne afspille for at det er ordenlig kvalitet? Og er det også derfor lyden ikke er i orden.

Jeg kan nemlig godt finde ud af at lave virtuelle drev og det hele.
Men er rimelig ny indenfor blu ray og aner mildt sagt ikke hvordan man skal lave en image fil af en blu ray :S
Avatar billede AlexKH7 Nybegynder
24. januar 2011 - 20:46 #4
Jamen det er også meget godt det hele :) Men BDDecrypter virker ikke..

Grabbing failed! Description: 'Unable to get AACS keys from disk'

Så jeg sidder stadig fast. Kan jeg købe et bedre drev som løser problemet? Og er det det der er galt med lyden også? At drevet er for langsomt.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2011 - 10:32 #5
jeg har ikke andre bud... Det vil være drastisk med nyt drev og maksimering til 4gb ram bare for at teste noget, der måske ikke er nok. Tror nok mest på ram - og det kan evt testes ved at slå alt andet fra under afspilning (dvs luk også for lan og derefter for viruskontrol, firewall, og evt programmer i systembakken)
Avatar billede AlexKH7 Nybegynder
25. januar 2011 - 16:50 #6
Tjah synes jeg jo jeg har prøvet. Og jeg kører jo XP som ikke kræver det store og har 4Gb DDR3 ram hvoraf XP kan finde de 3. Og har Intel pentium i7 Quad core.

Ved bare det virker med en downloadet film :) Men vil da prøve med et nyt drev.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2011 - 17:22 #7
xp har et maks på ca 3,3gb - minus noget individuelt baseret på bla hardware.
Avatar billede AlexKH7 Nybegynder
05. maj 2011 - 16:17 #8
Jeg har selv fundet en løsning :) Det var simpelthen de film jeg havde som ikke var lavet originalt som bluray. Men gamle film som man så kunne få på bluray nu. Og med en opdatering af powerdvd virkede lyden igen.