Avatar billede farmerstbt Nybegynder
18. januar 2011 - 12:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Telenor med Linksys WAG120N

Hej Eksperter

Jeg har en Linksys Wireless-N Home ADSL2+ Modem Router (model WAG120N)

Jeg vil gerne bruge den til min Telenor Bredbånds forbindelse, istedet for  Cybercitys/Telenors Zyxel 2602R- (model 401394)

Jeg er klar over at Telenor ikke yder support på andre end deres egne modems men det ville være rart kun at skulle have èn boks stående, som også ser mere elegant ud end deres strømslugende firkant.

Jeg er dog ikke i stand til at opsætte modemet korrekt.

Indtil videre har jeg prøvet disse indstillinger:

Internet connection type(encapsulations): RFC 2364 PPPoA
VC Settings (Multiplexing): VC
            (QoS Type):UBR
            (PCR): -
            (SCR): -
            (Autodetect): Enabled
            (Virtuel Circuit) 0 VPI (Range 0-255)
                            35 VCI (Range 0-65535)
            (DSL Modulation): Multimode

PPPoA Settings: Heart Beat Signal Settings: Keep alive - Redial period 30 secounds

Host name: -
Domain name: -
MTU: Auto

Network Address
Server Settings (DHCP)

DHCP server: enabled

Maximum number of DHCP users: 50

Timezone +1GMT

nogle ideer til hvordan jeg skal gøre?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
18. januar 2011 - 13:33 #1
Hej.

Ja, du skal bruge de oplysninger du har fået fra din udbyder og sætte dem ind i din router, da netop Telenor forventer at routeren svarer tilbage med brugernavn og adgangskode, er det de ting du skal sætte op. Kig i dine papirer og ellers få oplysningerne tilsendt.

Håber det kan hjælpe dig på vej :-)

Voy
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
18. januar 2011 - 16:32 #2
Ja jeg har indtastet mit brugernavn og adgangskode, men stadig uden resultat.
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
18. januar 2011 - 16:40 #3
Hmm, Autodetect skal ikke være aktiv, du skal have sat det op med DNS og Default gateway.

Held og lykke med projectet.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
18. januar 2011 - 17:23 #4
Skal jeg Disable DHCP server og angive en Static DNS 1?

Hvor angiver jeg en Default gateway? I routerens setup vindue eller i Network and settings i windows?

Tak for at du giver dig tid til at hjælpe mig med problemet.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
18. januar 2011 - 17:25 #5
Desuden hvordan finder jeg ud af hvad min DNS og Default gateway hedder?  Jeg er ikke en ørn til netværk :)
Avatar billede Voyager57 Nybegynder
18. januar 2011 - 19:06 #6
Nej, DHCP serveren giver dig interne ip adresser til dit private netværk (LAN) Det er WAN der skal opsættes.

Du skal have angivet hostname og domainname, som oplyst i dit brev fra udbyder, samt brugernavn og adgangskoden, så burde det virke. Alternativt søg på Telenor´s hjemmeside efter disse oplysninger.

Husker ikke deres default gateway, men er vist områdespecifikt.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
21. januar 2011 - 11:52 #7
hmm jeg er ikke i stand til at finde Hostname og Domainname nogen steder i de breve jeg har modtaget. Jeg sidder lidt fast nu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2011 - 20:54 #8
Husk på at du fraskriver dig enhver support, ved brug af andre modems end udbyderens egen.

Blot til info.

(Telenor har dog en ny model på vej, der bruger meget mindre strøm end den de hidtil har brugt)
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
15. februar 2011 - 23:57 #9
Jeg gav telenor de konkrete spørgsmål om VCI VPI osv. og de var venlige til at svare på alle spørgsmålene og mit modem fik da også adgang til internettet men modtager ikke nogen "gateway" så jeg sidder fast igen.

Tror jeg er nød til at droppe sagen og kun bruge modemet/routeren som Router, og tilslutte det Telenors modem udenom WAN porten.
Avatar billede farmerstbt Nybegynder
16. februar 2011 - 00:00 #10
Tak for indlæggene læg et svar hvis i selv mener i har fortjent point for forsøget :-)