Avatar billede Horyse84 Nybegynder
17. januar 2011 - 18:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Playstation 3 Yellow light of death.

Jeg har problemer med min PS3. Den er ca. 3 år gammel og derfor udenfor garanti. Når jeg tænder den lyser den grønt i ca. 2-3 sek, hvorefter den lyser gult, skifter til rød samtidig med den blinker og bipper. Den stopper ikke før jeg trykker på on/off knappen.

Nu har jeg kigget lidt rundt på nettet, og jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med dette og hvad jeg kan gøre.
Er min PS3 helt kogt eller er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede Six Nybegynder
17. januar 2011 - 21:51 #1
Har du prøvet at resettet til fabriks indstillinger?
http://www.tech-recipes.com/rx/2265/ps3_how_to_factory_hard_reset/
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
18. januar 2011 - 00:16 #2
Ja, den når aldrig frem til menuen eller viser nogen form for skærmbillede. Det eneste tegn på liv er den lille diode der normalt ville være grøn eller blå når den er tændt.
Avatar billede Six Nybegynder
18. januar 2011 - 00:30 #3
Så ville jeg prøve at tage disken ud af ps3'en og formatere den med en pc.
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
18. januar 2011 - 12:10 #4
Ja okay. Nu er det ikke fordi det er noget jeg normalt sidder og roder med. Har set nogle guides på nettet, men det ser en smule kompliceret ud at skille en PS3 af.

Ved du hvor meget det vil koste at få lavet, og om der er værksteder i nordjylland?
Avatar billede Six Nybegynder
19. januar 2011 - 17:31 #5
Jeg tror ærlig talt ikke det kan betale sig at få det lavet. Hvis det nu ikke er disken, så skal der fejlfindes osv - Det kan hurtigt løbe op.

Der er en video her med hvordan du kan pille din harddisk ud:
http://www.youtube.com/watch?v=-B1mQ21XXLE

Det er ikke så svært igen. Så skal den kobles til din pc og du skal formatere den.
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
20. januar 2011 - 00:47 #6
Ja okay. Det er simpelt nok. Fik et tip om at låne en hdd fra en anden ps3 og prøve den i min, så kan jeg jo udelukke om det er hdd der fejler noget eller om jeg har større problemer.
Avatar billede Horyse84 Nybegynder
01. februar 2011 - 11:15 #7
Løsningen på det hele blev at da der ikke ændredes noget ved at skifte harddisk eller formatere og opdatere den. Så istedet har jeg købt en ny.