Avatar billede lillebror Nybegynder
17. januar 2011 - 17:30 Der er 1 løsning

Udskriv job fra flere bakker eller klips flere jobs sammen med én klips

På mit arbejde har vi en Canon IR2270. Den kan en masse forskellige ting, bl.a. kan den klipse "sæt" sammen.

Jeg er dog løbet ind i et problem. Via en Ubuntu server udskriver jeg i øjeblikket en forside fra bakke 1 og nogle indholdssider fra bakke 2. En printerkø ser derfor sådan her ud:

1. Forside - dokument 1
2. Indhold - dokument 1
3. Indhold - dokument 1
4. Forside - dokument 2
5. Indhold - dokument 2

Nu vil jeg så gerne have at dokument 1 bliver klipset sammen og dokument 2 bliver klipset sammen. Jeg kan umiddelbart forestille mig at det kan løses på to måder:
1. Printeren bliver bedt om at job 1,2 og 3 hører sammen og at job 4 og 5 hører sammen.
ELLER
2. De tre dokumenter 1,2 og 3 slås sammen til én fil, mens 4 og 5 bliver en anden fil. Disse sendes som jobs til printeren og den får besked på at hvert jobs forside skal printes fra bakke 1.

Jeg har eksperimenteret meget med det i dag, og det er lykkedes mig uden problemer at gøre det ønskede i Word ved i "egenskaber" at sætte hæftning på sæt og specificere at forsiden skal printes fra bakke 1. Printeren er altså i stand til at kunne gøre det.

På serveren har jeg kun adgang til en kommandolinje og her er det endnu ikke lykkedes mig at få succes.
Med: sudo lpr -P printernavn -o 1:media=Tray1 filnavn
Er det lykkedes at få forsiden udskrevet fra bakke 1 og resten udskrevet fra bakke 2
Ændres det til: sudo lpr -P printernavn -o 1:media=Tray1 -o Staple=PLUC filnavn
Sker der dog det at forsiden rigtigt nok bliver taget fra bakke 1, men den bliver ikke klipset. Det bliver de sider der tages fra bakke 2 derimod.

Er der nogen, der har en idé til hvordan jeg kan opnå det at udskrive en forside fra bakke 1, undersider fra bakke 2, og samlet set få klipset dem alle. Jeg skal have det til at virke fra kommandolinjen på serveren.
Avatar billede lillebror Nybegynder
13. januar 2013 - 12:02 #1
Jeg måtte give op på den her